Resultat 1 till 4 av 4

Tips på bra sidor för länkbyten

  1. #1
    Jackieboys avatar
    Jackieboy Jackieboy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    2
    Var många år sedan jag sysslade med SEO sist så kan vara helt fel ute

    Men på den tiden minns jag att jag använde ett program där man kunde skicka länkförfrågan till andra hemsidor och så bytte man länkar.. Det fungerade helt okej för mig och jag fick upp min PR!

    Nu har jag ett nytt projekt på gång och måste trycka upp den nya sidan i PR också.. Fungerar det fortfarande att göra på detta sätt?

    Någon som kan tipsa om ett bra program / hemsida där man matchas / kan byta länkar med andra? Sidan eller programmet måste tillåta att man länkar ut från en annan sida än den som det ska länkas in till..

    Det ska heller inte vara någon begränsning på antalet länkförfrågningar och det ska inte kosta..

    Lite höga krav kanske? Men vet att jag använde mig av en sådan sida förr i tiden..

    Tack på förhand!

    Edit;

    Kom på lite andra frågor också som någon kunnig gärna får svara på! Hur är det med länkar i forumsignaturer ? Ger de något? Och länkar som folk ofta lämnar i kommentarer till bloggar? Eller är det bara skräp när det kommer till SEO?
    Senast redigerat av Jackieboy den 2013-09-08 klockan 13:58.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Du kan hitta sådana program nu med. Brukar marknadsföras som pyramidspel och är ungefär lika seriösa som det.
    Automatiska länkbytesprogram är annars en utmärkt metod för att dra till sig Googles intresse och straff.

    Sedan vad som gäller PR är det ingenting att lägga alltför stor vikt vid. Säger inte så mycket nu förtiden.
    Relevans i länkar är att föredra, inte skräpvolymer. Visst kan några seriösa kommentarer ge något, samma sak med forumsignaturer. Detta för att få en spridd länkprofil. Men ingenting man skall satsa på speciellt mycket.

  3. #3
    Jackieboys avatar
    Jackieboy Jackieboy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    2
    Några automatiska länkbytesprogram var jag ju inte intresserad av. Men förstår egentligen inte skillnaden om man hittar hemsidor genom ett sådant program eller om man hittar hemsidor att byta länkar med själv genom att googla hemsidor eller vad som helst? Förklara gärna skillnaden. Då det i slutändan innebär att man länkar ut till en sida som länkar in till en annan.

    Eller ska man inte byta länkar alls?

    Annars har jag svårt att se hur man ska få in länkar på seriösare sidor om inte genom att byta :/ Och länkkataloger finns det begränsat av..

    Tack

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Beror på hur du definierar automatiska program förstås. Fanns väl på den tiden du pratar om script man la upp på sin webbplats där länkarna hamnade på alla som var med i systemet.
    Sedan finns det program även nu som fungerar på liknande sätt men där man skall godkänna länkbytena, om jag inte är fel på det.

    Nu vet jag inte vilken typ av system för att skicka länkförfrågningar du menar. Men om det är standardisera mail så lär du få se din webbplats uthängd med stor sannolikhet i sociala media.
    Det dimper ned den typen av förfrågningar rätt så ofta nu för tiden.

    Sedan vad som gäller om man skall byta länkar eller inte så bör man vara medveten om hur Google ser på det. Framgår här https://support.google.com/webmasters/answer/66356
    Att man sedan med största sannolikhet måste skaffa länkar till en webbplats för att komma upp är en annan sak.

    Finns här på forumet en tråd för länkbyte http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=3967 och en för att sälja och köpa länkar http://www.seo-forum.se/forumdisplay.php?f=22

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tips om hur SEO för online auktions sidor med 1 miljon+ sidor fungerar
    Av seoest i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 17:47
  2. Tips om länkbygge till svenska sidor
    Av PeterD i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 15:01
  3. Länkbyten: Tips och information från hans99
    Av Jim Westergren i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 02:49
  4. Länkbyten med sportrelaterade sidor
    Av Mattis i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 07:36
  5. Tips för nylanserade sidor
    Av Jim Westergren i forum Sökordsanalys
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 14:46