Resultat 1 till 3 av 3

Cliche webbhosting vägrar släppa min domän

  1. #1
    Rockys avatar
    Rocky Rocky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    58
    När jag var ung och dum beställde jag tyvärr ett webbhotell hos Cliche Sweden. Och nu när jag vill flytta domänen så verkar det vara helt omöjligt.

    Tidigare har jag faktiskt lyckats att flytta en domän från detta företag, men det var för 6-7 år sedan. Jag kommer dock ihåg att det var ganska kinkigt att få Cliche att godkänna flytten redan på den tiden. Nu tycks emellertid Cliche ha tröttnat på att kunderna vill lämna företaget och därför verkar det inte längre vara möjligt att flytta en domän.

    Man behöver ju två koder för att kunna genomföra flytt av vanliga com, net och org-domäner. Och supporten på Cliche webbhosting är emellertid enbart villiga att skicka den ena koden till mig, och de påstår samtidigt att de inte har tillgång till den andra koden. Detta trots att koderna skickas till samma epostadress (enligt vad jag har förstått).

    Det finns väl inget annat att göra än att säga upp domänen när en registrar vägrar att godkänna flytten?

  2. #2
    bjornsennbrinks avatar
    bjornsennbrink bjornsennbrink är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    18
    Det behövs väl bara en kod för att flytta en .com-domän? En AUTH-kod + att domänen ska vara upplåst?

  3. #3
    Rockys avatar
    Rocky Rocky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    58
    Jag hade tänkt använda Godaddy vid flytten och enligt dem behövs en "Transaction ID" och en "Security Code".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lemonlime/Webbhosting.nu
    Av Rocky i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 14:49
  2. Bild som vägrar indexeras
    Av Murmelin i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 11:29
  3. Google vägrar att indexera
    Av Rpm i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:00
  4. Webbhosting.nu ligger nere
    Av qb1 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 01:11
  5. När ska man släppa lös den nya domänen?
    Av David Nilsson i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 13:41