Resultat 1 till 4 av 4

Straffades Läkemedelsverket när de flyttade och gjorde om

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Läkemedelsverket bytte både DNS-namn och gjorde en ny design samtidigt. Båda var en stor förbättring avseende användbarheten och rent personligen tycker jag att Läkemedelsverkets nya webbplats är den enklaste att använda av myndigheternas.

    Men de rankar inte längre bra. De rankar inte längre för t.ex. "läkemedel". När andra skriver om deras nyheter syns de inte alls ens om man länkar till dem.

    Det är ju tråkigt för dem genom att det ligger i deras uppdrag att se till att höras.

    Började de om helt från början nu så att säga med Google? Inte för att det lär vara någon fara för dem. De får ju många starka länkar så det fixar sig väl ändå.

    SERP:
    http://www.google.se/search?num=100&...a=lr%3Dlang_sv

    www. lakemedelsverket.se

    Deras gamla webbplats fanns här:
    www. mpa.se
    Senast redigerat av hans99 den 2006-11-14 klockan 18:02.

  2. #2
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    mpa är ju inte redirectad?om man inte gör det så är det ju som att starta på ny kula.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av per_r
    mpa är ju inte redirectad?om man inte gör det så är det ju som att starta på ny kula.
    Jag tror heller inte att det går att nå allt deras material från första sidan. Väldigt mycket tror jag ligger i databasen, redo för sökningar, men är oindexerat. Jag har inte sett dem på något på topp 100 mer än Läkemedelsverket.

    MPA.se var stor på nätet. Fanns på massor av ställen.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Idag började de ranka igen, vilket naturligtvis är tämligen intressant men kanske inte helt förvånande.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-11-15 klockan 22:16.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)