Resultat 1 till 3 av 3

1 domän eller flera?

  1. #1
    P.Angelöws avatar
    P.Angelöw P.Angelöw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    2
    Jag har en ide om att optimera 1 eller flera domäner inom en nisch som jag kan. För att sedan sälja annonser på sidan/sidorna. Jag har tänkt att jag ska ha en sida per län. Det jag funderar på, är det en bra idé att ha en sida per län eller ska man ha en sida och sedan göra undersidor för varje län? Det är inte samma sökord för varje län.

    Lite trött i skallen idag så frågan är kanske lite rörig. Men tacksam för alla tips.

  2. #2
    Söderlunds avatar
    Söderlund Söderlund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    16
    Finns för och nackdelar med båda tillvägagångssätten. Om du ska välja det ena eller andra beror främst på hur relaterat innehållet är mellan de olika länen.

    Om du tänker dig att ha väldigt olika innehåll på de olika länen kan det vara idé att köra på flera domäner.

    Om innehållet är inom samma nisch skulle jag hellre köra på en domän med olika undersidor. På så sätt är det lättare att bygga domain authority, page authority och PR genom att de olika undersidorna och deras eventuella inlänkar "hjälps åt". Sen blir det billigare också

  3. #3
    P.Angelöws avatar
    P.Angelöw P.Angelöw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    2
    Det kommer att vara samma innehåll för varje län så då är det nog en bra ide att köra en sida med undersidor.

    Tack för svaret. Då är det bara för mig att testa och se om man kan komma upp i toppen på google.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. En eller flera satelitsidor
    Av ostfralla i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-28, 17:47
  2. Färsking undrar domän.se eller doman.se?
    Av mikaelcrea i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 13:23
  3. En eller flera nischer på en domän?
    Av j0han i forum Domänen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 09:19
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 23:00
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:03