Resultat 1 till 3 av 3

Tvåspråkigt + start/introsida

  1. #1
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Har en kund som ska ha en ny sajt.
    Kundens sajt ska finns både på svenska och engelska och kundens önskemål låter så här:

    När besökaren kommer till sajten så är det först en helt vit startsida med fyra snygga bilder och vår logotyp. Där ska även vara två länkar som länkar till svensk respektive engelsk version.
    Vad säger ni om detta ur SEO-synpunkt?

    Visst, en sökmotor följer de båda länkarna in på respektive språks sidor, men det är ju kanske inte klockrent om man nu vill att ens index-sida ska hamna högt upp på SERP:sen.

    Min tanke är egentligen att göra en startsida som är som en vanlig indexsida, dvs en "sida i sajten", på brukligt sätt alltså. Men kunden vill ju oftast ha vad de frågar efter

    Tycker ni jag ska köra på kundens önskemål eller ska jag förklara hur det ligger till ur SEO-synpunkt och förespråka min idé? Eller jag kanske är helt ute och cyklar ur SEO-synpunkt?

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Förespråka din idé. Det är ju dessutom bättre ur användarens synpunkt som slipper ett extra klick. Om man vill kan man använda cookies för att komma ihåg vilket språk besökaren tittade på vid senaste besöket.

  3. #3
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Tack Bernt!
    Då kommer jag förespråka min idé! Och yes, det där extra klicket slipper besökaren också, vilket även är ett starkt argument.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)