Resultat 1 till 2 av 2

Försvunnit på endel sökord

  1. #1
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Ja, som rubriken låter. Sitter och bygger lite länkar på dagarna till min hemsida nu. Har 2 sökord som är särskrivna, men optimerar dem för både särskrivning och hopskrivning. Nu är saken den att jag ligger topp 30 på dessa ord, och ett av dem (de bäst rankade) var jag på plats 13 idag på förmiddagen. Detta är ett av orden som är hopskrivet. När jag sedan kollar nu, så är jag inte ens med på sidan 30 på detta sökordet. Men om jag däremot kollar de som är särskrivet så har jag ökat 2 stycken. Hur är detta möjligt?

    Tilläggas ska att de ord som försvunnit har ökat ständigt nästan varje dag med 1-5 placeringar, men nu är det borta. Kollade förövrigt i min app (seo ranking) och såg där att flera resultat hoppar 5-6 steg upp sen ned sen upp inom loppet av bara 10 minuter.

    Vad kan detta bero på? Tilläggas ska att mitt domän har varit registrerat i cirka 1 år nu, men hade den tidigare kopplad till en annan hemsida. Bytte till den nuvarande för cirka 4-5 månader sen. Kan detta ha något med det att göra?

    Sidan finns, och dess undersidor, när man googlar "site:hemsidan", så den är ju inte borta. Ligger fortfarande på plats 16 på samma ord särskrivet.

  2. #2
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Hej, det är svårt att säga med säkerhet vad det beror på, utan att mer tid gått sedan sidan tappade placeringar och utan någon info om hur sidan/länkbygget ser ut. Men gissningsvis handlar det om något av följande två alternativ

    Det kan handla om att din sida tillfälligt "plockats bort" för ett visst sökord. Detta händer lite då och då i Google. Hela sajten, delar av sajten eller endast ett sökord försvinner då tillfälligt bort från sökresultatet. Vanligtvis återkommer sidan igen efter ett par dagar, men det kan även dröja en vecka eller månad...

    Den andra tänkbara anledningen är att Google bedömt att din sida på ett eller annat vis är överoptimerad. Kanske har du använt termen du vill ranka för allt frekvent på din sida eller också ingår termen i väldigt många av inlänkarna till din sida.

    Men som sagt så är det väldigt svårt att idag med säkerhet säga vad det beror på. Ge de lite tid.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 14:43
  2. Sökord i url:en?
    Av McDavid i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 16:27
  3. Analyticsstatistiken har försvunnit...
    Av pikkenix i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 19:26
  4. försvunnit från google
    Av icet i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 08:55
  5. Bör man lägga krut på SÖKORD.com eller SOKORD.com?
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 23:16