Resultat 1 till 6 av 6

Välja WP tema?

  1. #1
    olsson-joness avatar
    olsson-jones olsson-jones är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    3
    Är nybörjare när det gäller SEO
    Vilket WP tema ska man välja ur SEO synpunkt? Hört att tex Genesis ska vara bra men finns det någon som har några bra förslag på gratis teman? Använder Yoast i dagsläget.

    När jag lägger in posts i WP har jag också gjort sidor med exakt samma text o bilder i pages. Är det bra eller dåligt ur SEO synpunkt?

    Tack för svar!

  2. #2
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Finns många teman som är bra. Du kan alltid googla på "Wordpress themes seo". Dock kan man inte garantera att de kan sin seo-onpage.

    Om jag varit du skulle jag gått efter ett tema som jag tycker är snyggt, sedan koda om lite så att on-page blir bättre. På så sätt lär du dig koda lite (om du nu inte kan det), du blir inte heller begränsad till de som tänkt på SEOn.

    Du kan läsa dig till mycket på http://www.seo-guide.se/.

    Trevlig helg, Nils

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Stämmer bra att Genesis har flera fördelar. Tidigare försökte jag koda om diverse teman och visst fungerar även det.

    Däremot så har alltför många gratisteman buggar som kommer orsaka dig problem och extraarbete förr eller senare om du gör ändringar, installerar nya plugins,uppdaterar gamla etc etc. Av den anledningen bytte jag till Genesis för drygt ett år sedan och är supernöjd. Det är stabilt. Alla mina sidor steg i ranking efter bytet, vissa mer andra mindre.

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av olsson-jones Visa inlägg
    Vilket WP tema ska man välja ur SEO synpunkt? Hört att tex Genesis ska vara bra men finns det någon som har några bra förslag på gratis teman? Använder Yoast i dagsläget.
    Om du använder Yoast SEO, eller All In One SEO, så behöver du inte bry dig så mycket mo temats SEO-egenskaper. Pluginen kör över det som behövs köras över, så då handlar det bara om utseende. Gå på något som är snyggt.
    Men som det sagts tidigare i tråden kan det finnas andra problem med en del gratisteman, så det kan ändå vara värt att gå på exempelvis Genesis.

    Citat Ursprungligen postat av olsson-jones Visa inlägg
    När jag lägger in posts i WP har jag också gjort sidor med exakt samma text o bilder i pages. Är det bra eller dåligt ur SEO synpunkt?
    Det är dåligt. Det gör att du har flera sidor med samma innehåll, och det är inte bra. Välj den ena, antingen post eller sida, men skapa inte båda.

  5. #5
    Klassemajas avatar
    Klassemaja Klassemaja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    65
    Finns många bra och snygga templates på denna sidan både för ebutik och annat

    http://themeforest.net/

  6. #6
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    MMX
    Inlägg
    34
    Som Aaron säger funkar de flesta, naturligtvis med vissa förbehåll, bra om du kör Yoast. Kan annars rekommendera Swift från Swift Themes, verkligen lightweight.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Om ni fick välja
    Av poneks01 i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 10:00
  2. Välja domännamn
    Av Mattias123 i forum SEO-verktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 07:56
  3. Vilka ska jag välja?
    Av Robingbg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 23:31
  4. Att välja webbhotell
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 21:20
  5. Välja domän.
    Av vetinte i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:56