Resultat 1 till 3 av 3

do och no follow?

  1. #1
    Sharpzs avatar
    Sharpz Sharpz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    5
    Hej!

    Är väldigt ny inom SEO och försöker lära mig så jag kan optimera min sida, detta forum är ju en guldgruva!

    Det jag främst undrar är hur det fungera med do och no follow.

    Om jag köper en banner plats på en hemsida, borde den vara do eller no follow?

    Fundera även på att köpa annonsplatser på GPs hemsida. Om jag får en plats där i ca 1 månad, kommer dom sätta min banner som do follow eller no follow?

    Förstår att man inte vill ha follow länkar på skräp sidor men om det är stora och bra sidor så är det väl helt ultimat? Jag menar, har jag en no follow länk så gör den väl inget? Alltså den ger inte min hemsida ett skit, right?


    Tacksam för svar!

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vad som gäller GP så ser det ut som att de sätter nofollow på alla länkar de säljer, helt i enlighet med de riktlinjer Google har satt upp för dem som säljer länkar.

    Med nofollow så skall webbplatsen som det länkas till inte få något värde för rankningen från den länken.
    Däremot kan det ge en hel del trafik och besökare till webbplatsen. Kan väl jämföras lite med AdWords där.


    Nofollow kan sättas även med olika former av script så det är inte säkert att du hittar just begreppet nofollow när du söker i källkoden. Men funktionen kan vara lika. Dofollow står inte i någon kod utan det innebär bara avsaknande av nofollow/motsvarande.

  3. #3
    Sharpzs avatar
    Sharpz Sharpz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    5
    Okej tack för ditt svar!

    Om jag ska köpa en länkplats på en blogg så bör det vara do follow eller? Känns som meningen försvinner annars.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. NO-follow?
    Av McDavid i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 10:04
  2. no follow eller do follow
    Av wahlman i forum Länkbygge
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 07:35
  3. trust och do/no-follow
    Av SEOJonas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 01:50
  4. No follow attribut
    Av Maccke i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 18:56