Jag fick e-post om att de konverterar Gserp till Wincher. Jag sökte lite snabbt efter wincher men hittade ingenting och är extremt försiktig med att klicka på länkar från mailen. Är det legit? Det står ingenting på Gserps hemsida om detta.
Utskriftsvy
Jag fick e-post om att de konverterar Gserp till Wincher. Jag sökte lite snabbt efter wincher men hittade ingenting och är extremt försiktig med att klicka på länkar från mailen. Är det legit? Det står ingenting på Gserps hemsida om detta.
Hej!
Det är helt enligt planerna. Inget fuffens. Wincher är ett nytt varumärke, men i princip samma typ av tjänst som gserp.
Ungefär 15% av gserp's användare har hittills blivit överflyttade till Wincher för att de ska få en bättre upplevelse. Enklare, bättre, snabbare.
Mer information kommer om detta inom kort. I övrigt så står det mycket i mailet som berörda har fått.
OBS: Publicera inget mail här eftersom länkarna låter dig till en början bli auto-inloggad i Wincher
Tack för snabbt svar. Jag gillar Gserp, det är en riktigt bra tjänst och något som jag absolut kan tänka mig att betala för. Men för mig som har tiotals sajter och vill kunna spåra flertalet keywords per sajt så är wincher inte alls aktuellt med den prissättning som ni har på €4 per domän.
Det stämmer att vi inte riktigt har någon prismodell som passar användare med väldig många sajter. Wincher kommer mer vara SEO-verktyget som 99% av alla sajtägare behöver och har råd med, snarare än ett optimalt verktyg för SEO-professionalls som hanterar 100 sajter som MÅSTE trackas.
Större användare kommer INTE konverteras till Wincher i steg 1. Ni kommer troligtvis bli kvar i gserp med en måndagsavgift. Men ingenting är spikat ännu. Ni behöver inte vara oroliga alla fall.
Ni som blivit konverterade: In med er och testa!
Det vore toppen om ni kunde fortsätta med Gserp. Jag är i alla fall villig att betala för tjänsten. Jag trodde ni skulle avsluta Gserp helt eftersom det står så här i mailet som skickades ut:
"What will happen if I don’t convert to Wincher?
Unfortunately, we can’t provide you with two parallel services, meaning your Gserp account will be terminated within a couple of days."
Vore toppen om ni hittar en snabb lösning för hur det blir eftersom det är semestertider. Om Gserp-kontot inaktiveras så måste man ju hitta en annan lösning och då är ju risken att man fortsätter med den lösningen om det fungerar bra.
Hej
Prövade den nya versionen lite snabbt, den verkar helt värdelös.
Vad ska man byta till om man vill ha något liknade till bra pris?
Ogillar den nya versionen. Saknar att man ser antal sökningar/månad, jag lyckades heller inte sortera tabellen efter placeringar etc. som man kunde i Gserp. Sorteringen är helt åt helvete, inte alfabetisk, inte efter placeringar, känns som om allt är sorterat på måfå.
Fick också ett mejl angående en "ranking alert" och länken i det var bruten.
Är ytterst tveksam till att betala för denna tjänst om den inte förbättras kraftigt under denna månad som man får testa den. Uppfräschad design på bekostnad av användarvänlighet och funktionalitet suger.
Känner också att wincher inte är vad jag är ute efter då det framförallt verkar vara så otroligt mycket sämre än Gserp.
Sen står det inte om det är 4 Euro per månad eller år det faktiskt gör en stor skillnad och känner att man kommer behöva akta sig för att lägga till domäner.
Svårt att motivera 1400 EUR/mån för att tracka våra nuvarande domäner.
Vore trevligt om ni kunde behålla den gamla versionen. Det går så klart att betala, bara det är rimligt.
Jag skulle vilja ha haft mer tid och mer information o omvandlingen av Gserp.
Speciellt som det är semestertider.
Tror ni skulle ha tjänat på att ha ut mer relevant information och haft mer framförhållning.
Tyvärr går det inte alltid att ha framförhållning. Vi har kämpat mot klockan hela våren och början av sommaren. Information gick ut till berörda så fort beslutet togs.
Är det något annat du vill få fram? Jag lyssnar gärna. Utveckling ha precis början.
Vad tycker du allmänt om Wincher?
Hej
När jag först la in mina domäner i Gserp så var jag så jäkla positivt överraskad.
Allt var snyggt, smidigt och snabbt.
Hade gladeligen betalat för detta men generöst nog var det gratis vilket var ännu bättre.
Nu loggade jag idag för första gången in på Wincher. Hade inställningen att det börja betala då jag verkligen gillade Gserp.
Tyvärr har mycket blivit sämre sett ur användarvänligheten på Wincher.
Sämre visuell effekt, långsammare (har försökt ladda en av mina upplagda sajter i 10 minuter nu och den letar fortfarande de sista sökorden) samt sämre statistik. Totalt 15 st. En tjänst som tog 20 sekunder innan flytten).
Har som sagt varit väldigt positiv inställd till tjänsten och helt klart villig att betala men förstår inte varför man byter till en sämre lösning enligt mig.
Jag personligen skulle helt klart föredra att vara kund till gamla upplägget. Tjänsten är fortfarande guld värd för mig.
Bara lite feedback som jag ser det
Markus
Jag har inte blivit flyttad och inte fått något mail. Det verkar inte som att sök-datan uppdateras i gserp, kommer den inte uppdateras mer?
Har du tappat något mer från diskkraschen?
När räknar ni med att vara igång igen?
Tips på funktioner:
-En note-funktion där man skriva skriva notes kring ett keyword på ett visst datum. Kan exempelvis vara ifall man gjort någon ändring etc.
-Möjlighet att gruppera keywords med hjälp av taggar/etiketter.
-Möjlighet att ställa in när man ska få email (när man ökar, tappar placeringar etc.)
Buggar:
-Zoomfunktionen verkar inte fungera när man tittar på ett specifikt keyword.
Vet inte om det är en bugg eller inte men antalet sökningar stämmer ibland inte överens med antalet sökningar som jag ser i Googles Keyword Planner. Hämtar ni denna data därifrån eller annan stans? Eller vad kan detta bero på?
Finns nu en tråd för Wincher (fd Gserp) här http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=10488&p=63531 så synpunkter på det programmet är lämpligare att ta där.