Finns det nåt (helst gratis online) verktyg som man kan använda för att leta fram sajter inom ett tema, och göra urval på PR?
Finns det nåt (helst gratis online) verktyg som man kan använda för att leta fram sajter inom ett tema, och göra urval på PR?
Jag ser väldigt lite av att PR har betydelse för värdet av en länk när det kommer till nyckelord t.ex. här hundar. Undataget betrodda kataloger med högt PR i relevanta kategorier.Ursprungligen postat av starcastle
starcastle, du kan använda Google Directory. Om du är programmerare kan du såklart även spindla den och sortera efter PR.
Det finns ett litet verktyg från SEOchat som funkar ganska bra.
http://www.seochat.com/seo-tools/pagerank-search/
Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se
PR är ju rätt irrelevant, det är ett sammanfattningsbegrepp och mest en kul grej.
Det som betyder något är faktisk placering i sökmotorn på de begrepp du vill fokusera på. Vilka sidor som dyker upp, och i vilken ordning, redovisas av sökmotorn i sökresultatet.
Om du t.ex. bedömer "pudel" vara ett viktigt ord så måste det ju vara viktigare att komma högt upp på det sökordet än att sajten i sin helhet har hög PR (men inte rankar bra på relevanta hundord)?
Något intressant är ju om högt PR pekar ut att sajten är gammal. Kan nog vara bra med sådana länkar i början.
Jag tänkte närmast på att hitta sajter att göra länkbyte med samt att kolla de högrankade sajternas backlinks och se om man hittar nåt intressant där med
Jag har inte ens 200 backlinks och behöver fler, men skulle gärna vilja ha så många av dom som möjligt från relaterade sajter.
Självklart ska jag börja på allvar att titta på kataloger också, men det jag tror nog man får fler besökare från sajter inom ens eget område än från kataloger. Och besökare vill man ju ha!
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)