Jag undrar om det finns något webbhotell som erbjuder tjänsten att ha flera domäner kopplade till samma konto, men som t.ex pekar på olika mappar i kontot?
T.ex. www. aaa . se pekar på mappen aaa och domänen www. bbb . se finns i mappen bbb.
Jag undrar om det finns något webbhotell som erbjuder tjänsten att ha flera domäner kopplade till samma konto, men som t.ex pekar på olika mappar i kontot?
T.ex. www. aaa . se pekar på mappen aaa och domänen www. bbb . se finns i mappen bbb.
web10.se kör den varianten
/Patrik Berggren
På de allra flesta webbhotell erbjuder de stöd för flera domäner.
Jag använder t.ex binero.se och loopia.se.
OK! Tack för hjälpen!
Inga av de hotell jag använt har den tjänsten så jag måste haft otur, men har inte behövt det förrän nu heller.
Oderland har i skrivande stund obegränsat med extradomäner och det är busenkelt att fixa via C-panel. Man får dock inte separat mailkonto eller ftp annat än till huvudkontot.
mvh zooloo
Finns det någon risk för Google sökmotoroptimering att ha många domäner till en och samma hemsida? Anser Google det som "spammigt" att ha 10 st domäner på nyckelord på samma hemsida?
PS ursäkta att jag dammar av en ur-gammal tråd men det fanns ingen annan relevant.
Alltså.
För det första, jag förstår inte riktigt frågan här.
Menar du "finns det en risk att länka till en specifik sajt från flera olika domäner"?
Eller menar du "finns det en risk att placera samma innehåll på flera olika domäner"?
Lite oavsett känns det som att det är något du bör kunna om du säljer sökmotoroptimering.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)