Sex månader är den gräns som det rapporterades att Matt Cutts skall ha sagt på PubCon-konferensen.
Se denna tråd.
Men rapporterna därifrån skiljer sig lite åt om det är svenskar som rapporterar, än om det är amerikanare.
Vilket jag visar här.
Och jag har fortfarande inte hittat en video från just den delen med nyckelord i domännamnet samt det där om sex månader. Det finns en video av Matt från den konferensen men den handlar om andra saker.
För övrigt så har jag inte stött på något av Matt Cutts där sex månader specificeras. Det kanske finns förstås.
Länken där Sweely visar att det är spekulationen även där om sex månader.
Men visst det kanske finns den gränsen men som det ser ut nu är det spekulationer.
Sedan skulle man kunna tänka sig. Att en ny webbplats normalt attraherar länkar i en viss takt, länkar som det kan ta veckor t.o.m. månader före de slår igenom fullt ut. Där skall vi också tänka på rekommendationerna som brukar förekomma när det gäller att skapa länkar till en ny webbplats. Dvs inte för fort och inte för många. Vilket bör vara en process som tar ett par månader.
Däremot finns det exempel på webbplatser som gått spikrakt upp och det fort med ett enormt länkstöd. Tänker här på en webbplats om ett politiskt parti.