Som rubriken lyder ska man när man jobbar med seo för sin sida, bygga länkar till saiten med eller utan www.
Alltså www.mindomän.se eller mindomän.se
Som rubriken lyder ska man när man jobbar med seo för sin sida, bygga länkar till saiten med eller utan www.
Alltså www.mindomän.se eller mindomän.se
Fortsätter på frågan. Kommer Google att ranka domänen med och utan www olika?
Ja. Det kommer den att göra. Länkar du till www.mindomän.se så kommer mindomän.se inte att få länkjosen och trust till sig då det är en annan URL.
Som Fjodor skriver betraktas URL:er med och utan www som olika sidor. Tänk därför på att vara konsekvent och bestäm dig om du vill ha www.mindomän.se eller bara mindomän.se och se till att så många länkar som möjligt pekar till det alternativet du valt.
Gör gärna också en 301 redirect till rätt variant så du får länkkraft från inlänkar som pekar på "fel" adress.
Hur kör man en 301 redirect från www modellen till utan www? Gör man det genom .htaccess lr?
Tack för svar!
Senast redigerat av nasspray den 2011-03-23 klockan 19:01.
Yes, htaccess är att föredra. På http://www.seo-guide.se/301-redirect hittar du kodexempel under rubriken "Omdirigera till med eller utan www".
Vilket är bäst egentligen att satsa på att ha domänen med eller utan www, jag menar får man oftast länkar till www.sindomän.se eller sindomän.se?
Har ingen statistik på det men är rätt säker på att det är vanligast att få länkar med www, det finns säkert en anledning till att nästan alla större sidor använder och pekar om till www-versionen.
Tack för svar, det låter övertygande
Någon som vet hur man ändrar så att man får www för domänen på Binero?
CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt
Tack åter igenom för svar!
Har fixat det och även lagt till, i .htaccess:
För att även få länkkraften från de länkar som finns utan. Är det rätt kod jag lagt till om jag ställt in med www i wordpress och finns det något sätt att testa så att det är rätt?Kod:Options +FollowSymlinks RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^(www\.|$) [NC] RewriteRule ^ http://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
Jag la in kodraden i den befintliga .htaccess filen
bra att ni tog upp det här med www-början. Ville just börja en ny tråd med denna fråga men så hittade jag det här.
Kan även tillägga att via Webmaster tools så kan du själv tala om för Google vilken av adresserna som ska gälla.
Intressant ämne det här. Diskuterade det precis i dagarna med min vän. Jag håller fast vid att det är det är en estetisk fråga, men tycker det ser mer professionellt med www i de flesta fallen. Det viktiga är, som de andra redan påpekat, att du väljer ett av alternativen och håller fast vid det!
Snape on a Plane!
Vi har en liknande tråd om med eller utan www här också.
Tack Urban, tänkte precis länk till den som även innehåller en del matnyttig information kring detta.
Sökmotoroptimering
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)