Vi är bara två som har röstat ser jag. Anledningen till att jag håller på den längsta angivna tiden är att man då bäst simulerar ett riktigt förhållande. Sökord uppstår inte bara ur tomma luften särskilt ofta (även om det händer vid produktlanseringar).
Jag vill redan nu möta invändningar i form av att v7n- och carcasher-tävlingarna lärde oss allt vi behövde veta om hur Google funkar med att det är en ohygglig skillnad mellan att tävla på en global marknad och att tävla så att säga inom Sverige. I och med att det är placeringen på Google.se som avgör, och hämtat från samma land som de flesta av oss befinner oss i så kan vi alla se samma resultat. Här finns ingen fördel av att befinna sig i samma land som dommaren. Här har de flesta möjlighet att fixa inlänkar från samma land som servern står i...
Jag kommer självklart att delta, och jag vet att det kommer att bli en tuff match (även när Mr Jim "V7ndotcom Selursrebmem" Westergren inte deltar). Sverige har några av de bästa sökmotoroptimerarna som finns, och forumet har några som har visat stor idoghet i tävlandet.
Ett par förslag: - Försök se till att det inte finns en enda träff på sökorden när du utlyser tävlingen Jim.
- Låt alla medel vara tillåtna (med en lång tävlingstid lär fulmetoderna då inte löna sig något vidare).
Ett par frågor:- Diskas domäner som ändå innehåller sökorden eller diskas den tävlingsdeltagare som kan bevisas ligga bakom en sådan domän?
- Att bara tävla med en domän bör ju innebära ett anmälningsförfarande. Vad hindrar att en tävlande ändå registrerar fler domäner som är hårt optimerade för sökfrasen men som istället för att tävla har som enda mening att länka in till det tävlande bidraget?