Hej,
Jag heter Jens och mitt användarnamn är ironiskt. En svensk barägare jag känner brukade kalla mig det runt för femton år sedan, för att jag semestrade så mycket i Thailand.
Nu bor jag i landet sedan ett decennium och trivs utmärkt. Vi har kontor i något som heter IT Complex på Koh Samui. Min huvudsakliga arbete är ett nätverk bestående av femton (tidigare var de tjugo) webbplatser om varierande destinationer i Thailand. Jag och frugan ämnar nu bygga två mindre villor och hyra ut. Det känns väldigt inspirerande, även om det kommer ta två år till (minst). Det skall bli skönt att komma ifrån skärmarna lite. Jag har väl som många av er andra suttit uppkopplad 10 timmar om dagen sedan 1997.
Jag har sökmotoroptimerat sedan 1998 och tidigt lades mycket fokus på off-page. Med handen på hjärtat var det ju lättare förr och jag "spammade till mig" några fina förstaplaceringar i SERP. Motsvarande tekniker funkar inte längre, så numer ligger fokus på kvalitet snarare än kvantitet, på on-page snarare än off-page. Jag skyndar långsamt numer och märker att detta genererar organiska länkar. Google förändras och det gäller att hänga med. Att fortsätta som förr kan vara väldigt ödesdigert.
Jag har utfört en del SEO-uppdrag till främst real estate-bolag / mäklare och hotell, men även till tatuerare, villauthyrare och snustillverkare (!) Det har funkat riktigt bra. Numer gör jag mest on-page optimering om någon anlitar mig. Grundligt och med baktanke (förhoppningsvis).
Intressen i övrigt?
Jag gillar att styrketräna, köra muay thai och gå promenader. Jag hobbyskriver även en ebok: ( www.thai.nu/ebok ) och fotar en hel del. Tidigare fotade jag även åt en del hotell och bröllopspar, men det har jag nästan helt lagt på is.