Hallå kära SEO'are,
Mitt namn är Alex och jag är en webb- och musiknörd som bor i Skottland, Whiskyns och Andy Murrays land.
Flyttade hit när jag var 18 år 2013 för att plugga Marketing på University of Stirling. Blev sedan kvar i Skottland efter utbildningen avslutades 2017, mycket för att jag trivdes så bra här men också för att jag snabbt fick jobb i branschen. Arbetat med SEO sedan 2015 efter jag fått en praktikplats på en reklambyrå i Glasgow.
Är numera 23 och jobbar på samma reklambyrå som gav mig den där praktikplatsen... Den heter Equator, ligger i Glasgow och är Skottlands största digitala reklambyrå. Jobbar till vardags en del med SEO, men också insights och Google Analytics för internationella kunder inom hotellsektorn. Tidigare arbetat på en annan byrå i Edinburgh med länkbyggande och även in-house SEO på ett företag som sålde löparskor och en annan webbutik där jag jobbade 3 år under min studietid.
I vintras startade jag och mina 2 yngre bröder hemma i Stockholm (15 och 20 år gamla) en affiliate-sida som heter smartahogtalare.se . Just röstassistenter som Amazon Echo (Alexa) och Google Home är ett område som intresserar mig väldigt mycket och jag följer området noga för att se eventuella möjligheter inom sök som kan dyka upp där.
Jättekul att äntligen vara registrerad på forumet. Många bekanta namn här och jag ser fram emot att få ta del av och bidra till alla diskussioner som kan tänkas dyka upp.
Ser även fram emot att få lära mig mer om hur SEO branschen ser ut hemma för den dagen jag flyttar hem.
Önskar er en härlig höst,
Alex