301:or är väl godkända att använda vad jag förstår?
301:or är väl godkända att använda vad jag förstår?
Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)
Ny sponsor!
Starttråden uppdaterad.Aktivhund.se ställer upp med 2 000 kr till vinnaren och 500 kr till "delvinnaren". Ev. vinstskatt får betalas av vinnarna.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Najs! Fler sponsorer behövs...
jag gör ett fösök med sokmotoroptimerare.com
Senast redigerat av Jim Westergren den 2006-10-01 klockan 22:03. Anledning: Tog bort länk enligt tävlingsregel
301r är väl godkända att använda vad jag förstår?
Nej ... men hur kan man kolla det? Gör inte det, det blir nästan som fusk.
Alla som använder 301 på det sett som man tänker på i samband med SEO-tävlingar blir diskade. Ni som inte vet vad detta är ni behöver inte oroa er.
Jag tror alla håller med mig här.
Nej, 301: or tycker inte jag ska vara tillåtet. Märker någon nåt sådant så tycker jag att den tävlanden ska bli diskad.
Givetvis håller man med. 301r förstör ju hela idén med att ha en tävling inom sökmotoroptimering.
Ok! Första tävlingssida som är uppe. Jag listar den nu. Men tycker du borde ha beskrivning och länk något högre upp. Som det är nu kommer det försvinna efter x antal inlägg.jag gör ett fösök med sokmotoroptimerare.com
Håller med om att man skall förbjuda dessa. Men det behövde klargöras. Vill minnas att Shoemoney vann någon tävling genom ett antal 301 till sin tävlingsdomän.Ursprungligen postat av Spindel
Japp, och Marcus har bland annat använt sig av det i Carcasherdotcom - tävlingen..
Ja, det är bra Paul. När jag först läste ditt inlägg trodde jag det var din plan för att vinna, hehe.
sidan uppdaterad med länk högre uppUrsprungligen postat av Jim Westergren
Har inte fått min domänregistrering verifierad ännu ... hoppas det blir snart så man kan börja köra för fulla muggar
cya,
/PatrikB
Okej jag har också registrerat en domän för tävlingen, internet-optimering.se.
En liten fråga bara, skall det vara "Internetvärd" och inte "Internetvärld" ? När man söker på google går i alla fall associationerna mot den andra?
Jag kommer inte att deltaga, men kanske om det blir fler tävlingar om ett år eller två..Har för många projekt att utveckla och står mitt uppe i en flytt till Stockholm så jag lägger ned tiden på dessa istället.Ursprungligen postat av Jim Westergren
Sedan tror jag nog att jag deltagit om jag varit konsult eller dylikt men jag jobbar bara med egna projekt vilket gör att jag har liten vinning på publicitet. Den enda önskvärda publiciteten skulle vara för Laptopbutiken, och den har jag sponsrat mig till.
Lycka till och må bäste länkbyggare vinna =)
"Internetvärld" är ett riktigt ord. Det finns redan resultat där och jag ville inte störa för mycket om folk börjar skriva skräp. Plus att för internetvärd får man upp: Menade du: Internetworld vilket är rätt roligt och tanken med det ordet.En liten fråga bara, skall det vara "Internetvärd" och inte "Internetvärld" ? När man söker på google går i alla fall associationerna mot den andra?
Ville bara säga att min sida också är uppe nu: mirjoran.se.
En annan sak som jag också tycker är rätt bra att bestämma så här i början: ska man få länka från det här forumet (t.ex. i signaturer, profilen m.m.) till sin tävlingssida, eller ska vi förbjuda det? Du skriver ju ut länken i ditt första inlägg i den här tråden och det tycker jag räcker.
Blir så mycket jobbiga signaturer m.m. om alla ska länka från sina sådana, dessutom kan de som har "lär mig seo" inte ha signaturer : dvs ännu svårare att komma nånvart i SERPsen för nybörjarna...
Så förbjud det, tycker jag..
Hur ser det ut med press-releaser till tidningar? Har du kontakt med någon så det blir lite publicitet? Då kommer det säkert fler sponsorer.
(antar att du har det med tanke på sökorden. smöra lite för dom ;-) )
Jag ska också vara med tror jag, fast på halvfart och för skojs skull. Däremot tänker jag inte berätta vilken domän jag kör på. Det känns inte som det är brottom precis
Det är också tur att inte så många fler är med för denna tråden hade varit omöjligt att följa eftersom den används för att snacka rent allmänt om tävlingen och dess regler samt för registrering av tävlande med dess domäner.
Det känns som det saknas mycket i reglerna. Hur är det med inlänkar exempelvis? Skulle en tävlande få lov att spamma ner sidor/forum/gb för att få massa inlänkar. Skulle en tävlande få betala för att köpa inlänkar till sitt bidrag. Det finns för mig mycket frågetecken men jag anatar att det som inte nämns är acceptabelt.
Jag var själv på väg att ta kontakt med Internetworld men drog mig för det då det är Jims uppgift som ansvarig för tävlingen. Hade varit kul att läsa om tävlingen i deras tidning samt att de hade lätt kunnat få upp ögonen för många intresserade. Som en av deras läsare så tycker jag allt dem ska offta en liten kolumn i alla fall :PUrsprungligen postat av j0han
Senast redigerat av Fredrik Eriksson den 2006-10-01 klockan 23:41.
Skickade tidigare ett privat meddelande till Jim om att jag ställer upp med 7x.se. Så nu vet alla vem som står bakom den vinnande domänen
Ja, det är lite luddigt. Är alla medel tillåtna? Blackhat som whitehat?Ursprungligen postat av FredrikMH
Det har diskuterats förut om att blackhat inte är tillåtet. Men det är upp till Jim att avgöra vad som är rätt och fel.
Sant. Men det borde stå i tävlingsreglerna
Då tidigare deltagare använt sig av Delar av sökorden i domänen så antar jag att även andra får det.
Är domänen dagbladhet.se godkänd?
det är ju ett helt ord i sökordet, så jag tycker inte det. Men som sagt: Jim, du får avgöra.
Å andra sidan är det inte hela "sökordet" som är "svenska dagbladhet". Det är upp till Jim, men han har nog mycket att stå i såhär i början av tävlingen.Ursprungligen postat av agaton
Om man inte får ha "dagbladhet" får man rimligtvis inte heller ha "svenska" i domännamnet.Ursprungligen postat av ptz0n
Allting skulle varit klart innan tävlingen började. Man kan ju inte starta en tävling och under tiden diskutera reglerna. Gör om gör rätt :P
Lessen att jag blandar mig i det men för 17 läs reglerna där står tydligt
Denna domän får inte innehålla några av tävlingens sökord
Frågan är om "svenska" och "dagbladhet" räknas som sökord var för sig i det här fallet. Det är en viktig fråga, eftersom alla domäner som innehåller ordet "svenska" riskerar att diskvalificeras.Ursprungligen postat av berraåsnobben
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)