Resultat 1 till 2 av 2

Samarbete och Duplicated Content

  1. #1
    Matssons avatar
    Matsson Matsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Lund
    Inlägg
    16
    Jag driver en hemsida inom träningsnichen, och jag har en vän som driver en helt annan hemsida som främst är en webbshop för träningsutrustning.

    Nu har vi tänkt att vi ska samarbeta lite, genom att gemensamt ta fram filmer och skriva innehåll för att skapa träningsartiklar. Min vän (som inte kan lika mycket om SEO) föreslog att vi lägger upp artiklarna på båda våra hemsidor (helt olika domäner).

    Jag tänker dock genast på duplicate content, och att det inte blir jättelyckat. Målet med samarbetet är på något sätt att båda ska tjäna på det förstås. Till exempel trafik till min sida, som jag skickar vidare med affiliatelänkar till deras webshop.

    Har någon en bra lösning på hur vi ska ordna det här? En lösning är ju förstås att lägga alla artiklar på endast min hemsida och länka till vännens webshop, men den idén känns ju inte helt rättvis mot min vän när han gör mycket av jobbet...

    Är jag överdrivet rädd för duplicate content? Man skulle ju vilja fokusera söktrafiken mot en version av artiklarna...

  2. #2
    Micke Erikssons avatar
    Micke Eriksson Micke Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    41
    En id'e kan vara att skapa en helt fristående sida som ni gemensamt driver och där ni publicerar era filmer och träningsartiklar.

    Från denna sida kan ni säkerligen sedan överföra bra länkkraft till era egna respektive sidor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Samarbete sökes
    Av HannaKim i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 15:50
  2. Vad betraktas som duplicated?
    Av firsov i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 10:58
  3. Samarbete med reklambyrå
    Av p2d i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 01:17
  4. Samarbete med SEOare sökes
    Av Bosse i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 08:47