Hur manga har har integrerat deras wordpress bloggar med facebook, eftersom facebooks databas ar massiv sa ar UGC potentialen enorm...
Hur manga har har integrerat deras wordpress bloggar med facebook, eftersom facebooks databas ar massiv sa ar UGC potentialen enorm...
Jag har kopplat RSS för min blogg till Facebook. Jag vet inte om det var så du menade, men det ger ju lite extra läsare i min blogg.
Om man skapar en Facebook Page och lägger till rss-flöden från ens blogg till denna får man bra follow-länkar till sin blogg eftersom Google indexerar Facebook Pages som är publika. I och med de senaste FB uppgraderingarna blir FB Pages mer lika Profiles och ännu mer användbara. Definitivt något att hålla koll på.
Jag har funderat på det, men med tanke på hur många bloggar jag har , sprugna ur olika idéer och på olika språk, så är jag rädd att trötta ut mina kontakter på Facebook
Därför behöver man flera Facebook profiler ... en för varje "nisch" + den personligaUrsprungligen postat av Prometheus
/Patrik Berggren
Hur menar du med att du kopplat RSS för din blogg till facebook? Hur gör jag för att göra det?Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Jag vet inte exakt hur jag gjorde, någonstans kunde jag prenumerera på min RSS iallafall, så det visas som en anteckning så fort ajg skriver i min blogg
Synd, skall se om jag hittar..
Du kan nog söka på RSS här
http://www.new.facebook.com/apps/directory.php
Just nu verkar inte sökning fungera, det står bara still...
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)