Mitt verktyg för mätning flaggar att datacenters är i otakt, det börjar visa olika PR varje gång det körs, så det verkar vara en ny "dans" på gång.
Tur att dom senaste siterna blev klara så dom kommer med i den här "körningen"
gab
Mitt verktyg för mätning flaggar att datacenters är i otakt, det börjar visa olika PR varje gång det körs, så det verkar vara en ny "dans" på gång.
Tur att dom senaste siterna blev klara så dom kommer med i den här "körningen"
gab
Tyvärr är de nog inte med i "körningen" då Toolbar-pagerank baseras på PR vid ett visst annat tillfälle, alltifrån 1-3 månader tidigare.. Så blev den klar senaste veckan lär den inte vara med - men har du tur så kanske.
Har inte sett någon skillnad på någon av mina sajter än, men det kommer väl snart kanske.
Min lilla hemsida visas väldigt olika just nu beroende på vilket Google du använder (com vs se).
Då jag tog bort allt i april och har börjat om från början, så har Google ansett att det inte finns några länkar till mig, men någon gång under senaste veckan visar den hela 4 inlänkar.
Webmaster Tools hittar givetvis fler förstås.
Nån som vet hur ofta Google väljer att uppdatera sin egen lilla konstiga officiella version av sajters inlänkar? Kan det hänga ihop med PageRank exporten eller är det en sak helt för sig?
Gjorde en sökning på ett tjugotal datacenters på en site och ett keyword
och fick 4 olika bud ( alltså är inte datacenters i synk = googledance )
Iallafall har det varit regeln i ett antal år
Jag måste be om ursäkt om jag blandar sve. eng. men jag har pysslat
med domäner sökord mm. endast på engelska siter sedan 2000.
-gab
Jag her inte häller märkt något...
BTW, är det någon som har ett bra tool för att se Google Dance?
Hittade den här: http://www.iwebtool.com/google_datacenter_search
Väldigt effektiv var den....
Google Dance är ett gammalt uttryck för ett antal år sedan. Det betydde då att Google uppdaterade sitt index och sökresultaten "dansade". Eftersom det då inte var så ofta detta skedde blev det ofta stor kalabalik bland webmasters.
Nuförtiden och sedan ett antal år tillbaka uppdaterar Google sitt sökindex regelbundet - typ varje dag. Därför har heller inte ordet Google Dance behövt användas.
Angående exporten av PR-värdet till toolbars som sker ungefär en gång per kvartal så har jag inte sett att detta börjat ännu. När denna börjar visa några värden vet vi att det börjat.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Såå när den visar olika orange värden på en gammal stabil site???Ursprungligen postat av Jim Westergren
Att Google dansar är inte en term som jag använder i samband med PR. Dansandet var ju sådant de körde innan de började uppdatera index veckovis eller oftare.
Då dansande de en sökterm när något nytt skedde där: nya sajter inom området, nya länkar o.s.v. Troligen mätte de någon kvalitetsfaktor.
Google dansande kanske också användes för att bekriga SEO Det var ju så brutalt stressande. När vi dansande GI under julen fick jag leta upp några gamla Stesolid ur köksskåpet för att få en god sömn.
Ursprungligen postat av Jim Westergren
Mmmmm.... det borde vara strax snart.... Enligt denna så borde det vara vilken dag som helst nu! http://www.seocompany.ca/pagerank/pa...date-list.html
Men PR och Google. Det har knappt något betydelse längre.
Nu har de ju även strykit det helt, som jag tolkar det, avseende pagination på bloggar och ersatt det med någon form av färskhetsfaktor:
http://marknad.wordpress.com/2007/08...i-runt-lankar/
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)