Hej alla,
jag har råkat ut för något mkt tråkigt, google verkar ha mer eller mindre sparkat ut mig och jag vet inte vad jag ska göra.
Har två siter, familjeekonomi.se och sparapengar.nu
Familjeekonomise är nyregistrerad medan sparapengar.nu har funnits en tid, tidigare ägaren förnyade aldrig namnet.
Familjeekonomi började jag arbeta med för ca 6 veckor och har haft skaplig indexering på många sökord på google.
Nyligen la jag upp sparapengar.nu och jag har på sparapengar.nu återanvänt en hel del material från familjeekonomi på denna site. Min tanke har varit att de båda siterna succesivt ska komplettera varandra. Båda använder wordpress.
Det som har hänt är att familjeekonomi verkar helt bortaget ur indexeringen, tidigare var jag t ex uppe som ett av de första svaren när man sökte på familjeekonomi. Nu får jag knappt några träffar och inte sällan är de träffar jag får de gånger jag har använt ordet även på sparapengar.nu
Inte ens om jag använder rubriker ifrån siten familjeekonomi.se får jag några träffar??
Jag fattar inget, det verkar som om google har valt att lyfta fram sparapengar.nu och helt strunta i familjeekonomi.se och vad som finns på denna site. Misstänker att Google tolkar familjeekonomi.se som duplicate content av sparapengar.nu (även om innehållet först hamnade på familjeekonomi.se, men sparapengar.nu är en äldre domän)
Vad ska man göra för att rädda situationen? Jag är mkt besviken jag har ju lagt en hel del tid och inte gjort något medvetet för att "jävlas", men det verkar som om de straffat mig hårt.
Vore mkt tacksam om ngn vänlig själ kunde hjälpa mig, det känns så jäkla trist. Jag kan inte dessa saker och vet inte vad som ska göras, men jag vill komma tillbaka på banan igen.
Google skriver om detta, det känner ni säkert till men jag vet inte vad jag ska göra
http://www.google.com/support/webmas...n&answer=66359
Vore mycket tacksam för hjälp