Resultat 1 till 3 av 3

4 påståenden från Sammanfattning Conversion Jam #7 - Håller du med?

  1. #1
    abarne02s avatar
    abarne02 abarne02 är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    okt 2017
    Inlägg
    2
    Jag var på Conversion Jam #7, nedan finns 4 påståenden från talarna som jag är nyfiken på era tankar om. Här finns en fördjupning https://www.chatflights.com/blog/con...-key-takeaways men det är alltså dessa 4 påståenden som jag är nyfiken på vad ni tycker om:

    1. Tre regler för din hemsidas startsida enligt Karl Gilis, håller ni med om dem? (1) Ha aldrig en CTA i högerspalten på hemsidan, (2) En startsida med bara en stor rubrik och sparsamt med bilder kan ofta vara bättre än bild/video på startsidan, (3) "The fold is not dead" - det är viktigt att nå fram med sitt budskap innan Folden.

    2. Jono Alderson tyckte att de flesta företag fokuserar för mycket på konvertering och att hitta nya kunder istället för att ta väl hand om sina befintliga kunder. En smart, långsiktig strategi är att lägga mer energi på kundservice och retention och mindre på att hitta nya kunder. Håller ni med?

    3. Chris Out tyckte att för många hemsidor pratar om VAD DE ERBJUDER men borde prata mer om RESULTATET av vad de erbjuder, det han kallar för "Hopes and Dreams". T.ex. ett gyms hemsida pratar om lokalen, utrustningen och gympassen men borde prata mer om sexpacket man kommer att få genom att gå dit. Håller ni med?

    4. Chris Out tipsade också om en enkel Facebook-kampanj: (1) Skriv en bra blogg och sprid den via Facebook Ads. (2) Få de som läser den att signa upp sig på ditt nyhetsbrev. (3) Skriv och skicka riktigt bra artiklar på samma ämne till prenumeranterna. (4) Skapa Facebookannonser för dina tjänster/produkter som bara visas för de som har varit på din hemsida med retargeting (använd Facebook-pixeln). Är detta en bra kampanj tycker ni?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    2) Instämmer jag med i. Enklare att fördjupa samarbetet med befintliga kunder än att hela tiden jaga nya rent generellt.
    3) Mycket basal försäljning det där. Du säljer inte en produkt, du säljer behovstillfredsställelse. Ingen köper en bil för att de vill ha en bil i största allmänhet. Du köper en bil för att du vill pendla till arbetet, köra barnen till träningar, åka på semesterresor med bilen, besöka loppisar, hälsa på släkt och vänner, saknas vettig kollektivtrafik där man bor, vill bräcka grannen med en häftig bil.

  3. #3
    abarne02s avatar
    abarne02 abarne02 är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    okt 2017
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    2) Instämmer jag med i. Enklare att fördjupa samarbetet med befintliga kunder än att hela tiden jaga nya rent generellt.
    3) Mycket basal försäljning det där. Du säljer inte en produkt, du säljer behovstillfredsställelse. Ingen köper en bil för att de vill ha en bil i största allmänhet. Du köper en bil för att du vill pendla till arbetet, köra barnen till träningar, åka på semesterresor med bilen, besöka loppisar, hälsa på släkt och vänner, saknas vettig kollektivtrafik där man bor, vill bräcka grannen med en häftig bil.
    OK ang. punkt 3 tycker jag att du har helt rätt, men det är så svårt att omvandla det i praktiken på sin hemsida. Huvudrubriken på min startsida är nu "Vi tar hand om flygresan åt dig" och underrubrik "För 99 kr får du chatta med ett proffs som bokar och hanterar resan åt dig.". Men borde inte huvudrubriken i så fall vara mer åt "En resa utan stress eller krångel" följt av samma underrubrik? Här ser ni: www.chatflights.com. Uppskattar verkligen all hjälp här!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mäta conversion från formulär
    Av JasSEO i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 20:40
  2. Nu ska vi testa hur idn domäner håller sig
    Av Per Renemark i forum Domänen
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 23:19
  3. Håller på att lära mig
    Av StefanBergfeldt i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 18:36
  4. Hjälp, jag håller på att bli en Googbie!
    Av Susann Stjernborg i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 08:19
  5. PR toolbar håller på att exporteras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 02:01