Resultat 1 till 9 av 9

Omdöme SEO

  1. #1
    icets avatar
    icet icet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    63
    Hejsan

    Min sida : http://www.swehealth.se

    Är det någon som har något att påpeka om sidan inom SEO synpunkt.
    Är det något jag kan förbättra eller något som är fel.

    Tack för synpunkter.

    /mvh Marcus
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2010-02-02 klockan 19:50. Anledning: Ok att länka i hjälpsektionen

  2. #2
    chiliss avatar
    chilis chilis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    10
    Jag är ingen expert men min första spontana tanke är att du i höger "sidebar" skulle kunna ha några artiklar om fördelen med t.ex spikmatta. Dels kan du få in en H2 rubrik för spikmatta samt lite mer text. Dels ger det lite mer vital känsla till sidan.

    Ser att du skriver lite om spikmattan under den kategorin men det borde gå att knåpa ihop en artikel om något kring detta superheta ämne 2009 (och förhoppningsvis för din skull också 2010 )

  3. #3
    icets avatar
    icet icet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    63
    Hejsan

    Tack för kommentaren

    /mvh Marcus






    Citat Ursprungligen postat av chilis
    Jag är ingen expert men min första spontana tanke är att du i höger "sidebar" skulle kunna ha några artiklar om fördelen med t.ex spikmatta. Dels kan du få in en H2 rubrik för spikmatta samt lite mer text. Dels ger det lite mer vital känsla till sidan.

    Ser att du skriver lite om spikmattan under den kategorin men det borde gå att knåpa ihop en artikel om något kring detta superheta ämne 2009 (och förhoppningsvis för din skull också 2010 )

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej Marcus,

    Här följer mina råd på hur du bör göra.
    Börja med att göra en analys av din egen sida och gör sen en liknande analys på sidan som ligger 1:a på sökordet som du siktar på. Är det flera sökord så gör du fler analyser.
    Det första du bör fråga dig är Hur tänker Google? Dvs hur värderar Google vem som ska rankas högst. Varför ligger inte jag etta på Google på spikmatta, vad har den sidan som inte jag har? I grund och botten handlar det om innehållet på sidan och att den sidan är populärare än din egen, dvs fler andra sidor länkar till den sidan.

    Tillbaks till din fråga. Jag tycker att din sida ser bra ut. Den är ganska bra optimerad men där finns förstås alltid förbättringar att göra om du ska jaga en topp placering på ett så stort sökord som spikmatta.
    Jobba vidare med inlänkar. Det är nästan alltid det viktigaste arbetet och det är aldrig fulländat. Få folk att vilja länka till dig. Be relevanta sidor att länka till dig av en speciell anledning till exempel.
    Gå igenom informationen du har på hemsidan. Varför ligger mycket av din bästa information om spikmattor under specifika mattor istället för under huvudkategorin Spikmatta? "Rysk spikmatta" har mycket bättre information om spikmattor generellt än vad din spikmatta-sida har för att ge ett exempel.
    Titta igenom dina URLer, varför är en del på engelska och en del på svenska? Det ser inte så snyggt ut.

    Jag tycker att din sida ser helt okej ut, och den är rankad "helt okej" också. Det som behövs för att ytterligare avancera nu är mer kärlek och mer tid, hela tiden. Eller pengar för att få någon annan att skänka den kärlek och tid.

    Lycka till !

    /Niklas

  5. #5
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Dina produkter har inte unika titlar! Kritiskt att du fixar det.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  6. #6
    icets avatar
    icet icet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    63
    Hejsan

    Tackar , ska titta på det

    /mvh Marcus







    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Dina produkter har inte unika titlar! Kritiskt att du fixar det.

  7. #7
    icets avatar
    icet icet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    63
    Hejsan

    Har ordnat till det nu , är det något annat någon har att tillägga ? eller förbättra

    /mvh Marcus

  8. #8
    icets avatar
    icet icet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    63
    Hejsan

    Kan du ge något exempel på eng urler ? hittar ingen sådan.

    /mvh Marcus









    Citat Ursprungligen postat av Jaixx
    Hej Marcus,

    Här följer mina råd på hur du bör göra.
    Börja med att göra en analys av din egen sida och gör sen en liknande analys på sidan som ligger 1:a på sökordet som du siktar på. Är det flera sökord så gör du fler analyser.
    Det första du bör fråga dig är Hur tänker Google? Dvs hur värderar Google vem som ska rankas högst. Varför ligger inte jag etta på Google på spikmatta, vad har den sidan som inte jag har? I grund och botten handlar det om innehållet på sidan och att den sidan är populärare än din egen, dvs fler andra sidor länkar till den sidan.

    Tillbaks till din fråga. Jag tycker att din sida ser bra ut. Den är ganska bra optimerad men där finns förstås alltid förbättringar att göra om du ska jaga en topp placering på ett så stort sökord som spikmatta.
    Jobba vidare med inlänkar. Det är nästan alltid det viktigaste arbetet och det är aldrig fulländat. Få folk att vilja länka till dig. Be relevanta sidor att länka till dig av en speciell anledning till exempel.
    Gå igenom informationen du har på hemsidan. Varför ligger mycket av din bästa information om spikmattor under specifika mattor istället för under huvudkategorin Spikmatta? "Rysk spikmatta" har mycket bättre information om spikmattor generellt än vad din spikmatta-sida har för att ge ett exempel.
    Titta igenom dina URLer, varför är en del på engelska och en del på svenska? Det ser inte så snyggt ut.

    Jag tycker att din sida ser helt okej ut, och den är rankad "helt okej" också. Det som behövs för att ytterligare avancera nu är mer kärlek och mer tid, hela tiden. Eller pengar för att få någon annan att skänka den kärlek och tid.

    Lycka till !

    /Niklas

  9. #9
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Specialerbjudande, köpinformation, om oss, kontakta oss heter specials, privacy, about us och contact us medan andra URLer på sidan är svenska.

    Ser bara konstigt ut.

    /Niklas

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)