Resultat 1 till 4 av 4

Bygga sida på engelska för inklusion i US-kataloger och länka till SE-sida

  1. #1
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag har satt upp ett antal satelliter med svensk text, svensk domän och svenska webhotell. Funderar på att göra en mer eller mindre ren översättning av innehållet till engelska och placera dessa satelliter på en .com-domän och ev placera i Sverige eller i USA (beroende på vad som är bäst ur länkningshänseende) - om jag länkar denna .COM till den svenska domänen kommer det generera någon kraft, eller är det bortkastat arbete? Innehållet blir starkt relaterat, men på annat språk. Länkar till .COM-satelliten kommer främst genom kataloger och inlägg, men kanske även genom någon köpt länk. Besökare till den engelska satelliten är ointressant.

    Satelliet (COM) -> Satellit (SE) -> huvudsida

  2. #2
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Om man kollar på den här
    http://www.sokmotoroptimering.nu/ava...ppen-pa-google
    så ser du ju att han har mycket US länkar
    och har lyckat ranka bra i sverige

    för övrig grymt intressant läsning (bra jobbat david !)

    hmmm ska du översätt från sv till en så kanske det är bättre att använda msn translate
    bara en gissning men använder du googles så kan dom ju matcha din text exakt
    oklart om dom gör det men bara en tanke

    @urban hoppas det är ok att länka ditt efter som det inte är min sida
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  3. #3
    Grenfeldts avatar
    Grenfeldt Grenfeldt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    62
    Kommer snart att genomföra ett experiment på liknande tema, men då handlar det främst om att stärka upp en nybyggd del av en sajt som just nu bara finns på svenska. Den ska översättas helt och erbjudas på engelska också för en utländsk målgrupp, och då kommer jag att arbeta mkt mer med utländska kataloger, länkar och satelliter. Ska bli intressant att se hur det påverkar...

  4. #4
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Kan funka mycket bra, men jag rekommenderar att du ber översättaren att ta bort, lägga till eller göra andra små ändringar i texten så att det inte är en ren översättning. Detta kan nämligen Google snappa upp, vilket gör att effekten blir mindre. Så be översättaren vara lite kreativ så att texterna inte är identiska men på olika språk.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:00
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 10:05
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 13:25
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 14:44
  5. Länka rubriken till samma sida
    Av tolj i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 12:03