Hallå mina vänner!

Har utvecklat en lösning som man skulle kunna jämnföra lite med adwords men samtidigt inte, Jag är nu intresserad av att prova denna i lite större skala och mot fler objekt och tror att det kan vara lämpligt att slänga ut det här.

Så här fungerar det

- Det här systemet vi har byggt ihop övervakar all trafik på twitter dygnet runt, 7 dagar i veckan och om någon skriver en specifik mening eller en kombination av ord och tecken så kommer systemet att agera med att skicka en mention "@användaren" och en text.

Ett exempel skulle kunna te sig likt detta.

GladaKalle: Någon som kan tippsa om en bra online butik för skruvmejslar

( Vårt system kan här vara inställt att reagera på kombinationen av tipsa + bra + online butik + skruvmejslar. Automatiskt kommer vi då detta system ge svar på denna fråga )

Karin991: @GladaKalle ta och titta in www.skruvmejselkungen.se de har ett bra utbud


Så vad vi kan göra är att vi kan servera människor ett svar när de är som mest mottaglig för denna information, vilket resulterar i ett besök från den som ställt frågan men även ofta besök från många andra då detta är synligt för alla dennas vänner.

Vi har prov kört detta mot några objekt och det har gett ett väldigt positivt genomslag och det lite halv galna är att människorna som har fått svar på sina frågor ofta är väldigt tacksamma.

Vi vill nu utöka testerna mot fler användare och jag kan erbjuda 10st att prova på detta.

Då kommer det ligga på en startavgift, 1000 kr och sedan 500 kr per månad.

Vänligen

Robin