Resultat 1 till 7 av 7

Inte att missa! Bra sammanställning

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Andy Hagans kläckte ur sig ännu en bra lång bloggpost som är en utmärkt sammanställning av sandlådan och hur man tar sig ur den.

    http://www.linkbuildingblog.com/2006...s_to_beat.html

    Det som är nytt är väl mest iden att det finns olika faser av sandlådan, något som jag inte tänkt på innan men kan mycket väl stämma.

    Annars är det mycket som tidigare och som jag håller med om: inlänkar med förtroende och länkbete för kvantitet.

    Detta är dock något som är stensvårt på den svenska marknaden.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    ja, länkbete i sverige är inte lätt :/ Bloggposter är nog den bästa möjligheten dock, något som du t. ex är bra på Jim.

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja, bloggosfären går att utnyttja nåt enormt i jakten på länkbete om man är duktig. För företag är det dock ofta svårt. Att få naturliga inlänkar som företag är otroligt svårt om man inte har ett väldigt intressant och nytänkande innehåll.

    Det är ingen tillfällighet att Urban Lindstedt (uppkopplat.se) och Fredrik Wackå (wpr.se) förespråkar företagsbloggen så hårt som de gör. Har man ett intressant innehåll så får man också ofta inlänkar. Så enkelt är det. Jag håller själv på med ett test av detta just nu och även om jag inte ser något resultat så här direkt så finns det ju många andra framgångssagor som fått ett enormt uppsving bara genom att skaffa blogg.

    Jag vet inte hur många inlänkar dessa företagsbloggar har fått men de har ändå en fullt fungerande företagsblogg, med unikt innehåll, som jag tycker är bra:

    Pensionsbloggen (pensionsbloggen.typepad.com)
    -AMF pensions blogg.
    Hälsobloggen (ostkompaniet.se/Halsa/blogg/blogg.asp)
    -Ostkompaniets hälsoblogg
    Internetworld blogg (iwblogg.idg.se)
    -En bättre företagsblogg får du leta efter. Å andra sidan har de redan stort medialt intresse.
    Martin Jönsson om reklam och medier (svd.se/mj)
    -Som ovan. Men är ändå smart gjort ur länkbetessynpunkt.

    Det finns hur många exempel som helst (och jag har många uppskrivna, har dock inte koll på dem just nu) och det ger hur mycket som helst.

    Bloggosfären är grymt användbar. Inte minst ur SEO-synpunkt. Jag vet inte riktigt hur det fungerar idag men tror att det kommer mer och mer i sökmotoroptimerarens uppgifter att även se till sådana här saker, utnyttja de metoder som finns för att nå resultat. Skapa företagsblogg för länkbete och för aktivt innehåll m.m.

    Ett SEO- jobb? Ja, faktiskt. Vi är trots allt vanliga marknadsförare egentligen bara det att vi har en annan mediekanal att annonsera i.

    Allt är inte relaterat till rubriken på tråden men det är menat som ett svar på Macckes inlägg...
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2006-09-27 klockan 00:08.

  4. #4
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    spärra ipt

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Är gjort nu Björn. Så han blev inte långvarig här. Om nu någon undrar så var det en ny medlem som gick in och petade in en sisådär 10-15 inlägg i olika trådar med enbart en länk till sin egen webbplats.
    Ja helt ny alltså ingen medlem som har skrivit något tidigare.

  6. #6
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Andy Hagans kläckte ur sig ännu en bra lång bloggpost som är en utmärkt sammanställning av sandlådan och hur man tar sig ur den.

    http://www.linkbuildingblog.com/2006...s_to_beat.html

    Det som är nytt är väl mest iden att det finns olika faser av sandlådan, något som jag inte tänkt på innan men kan mycket väl stämma.

    Annars är det mycket som tidigare och som jag håller med om: inlänkar med förtroende och länkbete för kvantitet.

    Detta är dock något som är stensvårt på den svenska marknaden.
    Just den där filen är utdaterad (en 404a). Tror detta är en uppföljare:
    http://www.linkbuildingblog.com/2006...ltimate-guide/

  7. #7
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Förtroende kanske?

    Har en ganska ny sida om rankar högt men inte ger Pr alls, på cypernguiden punkt com har jag länkat alla sidor till http:// och det verkar blivit konstigt men sidan är bara 2 månader gammal...

    första gången jag länkar till url direkt men det verkar kokt!!

    är det fel eller?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. IDN-domäner: ACE-kod eller inte i länkar?
    Av Jim Westergren i forum Domänen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 20:53
  2. xxx kör med dolda länkar?
    Av christian_dream i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 12:19
  3. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  4. Inte längre indexerad? adwords
    Av craj i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 15:09
  5. Trafik via sökord som inte förekommer på sidan
    Av Gustav i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 23:29