-
Hej!
Har precis börjat utforska webmaster tools och sett att man kan se länkar till sin sida där. För ca 2 veckor sedan hade jag ca 720 länkar, men häromdagen så var det nere på 50 typ och sidan som länkar syns inte längre i länkar till min sida. Varför??
-
Ingen kan veta varför riktigt, det kan vara länkar som helt enkelt har tagits bort, länkar från sidor som har tagits bort eller något helt annat, det är i princip omöjligt att svara på
-
Ok, tyckte det verkade konstigt då sidan som länkar (en blogg) fortfarande är aktiv och min sida ligger bland hans länkar.
Men då är det bara å släppa det å gå vidare
tack för svar!!
-
Var det en blogg på blogg.se? Hört att Google straffat just blogg.se eller något liknande.
Ph'nglui Mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
-
Om det var runt den 17:e april och senare så kan de vara någon länkfarm som har fått sig en törn efter googles Penguin uppdatering, hänt rätt mycket senaste månaden på väldigt många sidor.
-
Du kanske hade kommenterat på en blogg eller just lagt in din sida i någon länkkatalog och därmed fått temporära sitewidelänkar bland senaste kommentarer eller senast inlagda sajter?
-

Ursprungligen postat av
David Olofsson
Du kanske hade kommenterat på en blogg eller just lagt in din sida i någon länkkatalog och därmed fått temporära sitewidelänkar bland senaste kommentarer eller senast inlagda sajter?
I mitt fall var det så att han som driver bloggen kör på en .se adress med wordpress, kan det ha något med det att göra?
-
Om man kollar view sourcen på hans sida där dina tillbaka länkar finns så kan man kolla om de innehåller attributet rel="nofollow". Gör de det så kan inte google följa länkarna och de räknas inte som inlänkar till din sida
-
Detta är vad som står:
<li><a href="http://mindomän.com/index.html" title="blablabla">Namn på min sida</a></li>
-
Ämnesinformation
Användare som tittar på det här ämnet
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Liknande ämnen
-
Av PeterGron i forum Google
Svar: 5
Senaste inlägg: 2011-10-16, 09:58
-
Av biomassage i forum SEO-verktyg
Svar: 4
Senaste inlägg: 2011-08-13, 11:30
-
Av Decibel i forum Google
Svar: 0