Håller på med menyerna i en blogg och skall fixa så att underkategorier bara syns när man är inne på respektive parent. Nån som har ett färdigt hack till detta liggandes?
Håller på med menyerna i en blogg och skall fixa så att underkategorier bara syns när man är inne på respektive parent. Nån som har ett färdigt hack till detta liggandes?
Har fixat det, fick ladda ner en plugin som hjälper till med detta.
Posta gärna länken till plug-in.et så vi andra vet vilket plugin du använder för ändamålet
/Patrik
Sorry, god idé: http://braydon.com/unfold_list_categories.zip
Fick den inte att funka. Den visar ändå upp alla kategorier + subkategorier i min sidebar ...
Eller, är det "pages"/"sidor" du håller på att fixa?
/Patrik
Nej, det är kategorierna så här skriver jag:
unfold_list_categories('depth=1&hierarchical=1');
Jag har ett annat problem som är relaterat, om jag tittar i källkoden på ploggen så finns det css-classes som inte finns i css-filerna, men jag hittade det som formateras av classera i källkoden i andra klasser. (snurrigt?) någon som vet hur detta funkar?
Senast redigerat av webguide den 2008-01-06 klockan 12:55.
Jo, det förstod jag ... men, hur får man då fram underkategorierna. De funkar inte för mig. Klickar jag på en parent-category-länk så listas alla inlägg i den kategorin, men den "valda kategorin" fälls inte ut ...Ursprungligen postat av webguide
Kom ihåg. Jag är ingen PHP-utvecklare ... här gäller "cut & paste programming"![]()
/Patrik
Hmm, kan inte riktigt hjälpa dej där, vet inte varöfr det inte fungerar för dej!
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)