Jag har under det senaste året intresserat mig en del över programmering, mestadels webbutveckling tack vare över ett ganska stort projekt jag själv arbetat med. Av vissa skäl så vill jag inte nämna namn eller adress dit.
Sidans funtioner är klara tycker jag, men vad som saknas är besökare. Trots att det finns 15000+ sidor på den med över 1GiB plaintext så tycker jag inte google genererar tillräckligt med besökare. Även om den är PR2, och är extremt SEO vänlig (iaf enligt era guider, domännamnet är passande, title/meta och sådant innehåller relevant och dynamiskt innehåll osv)
Det finns ingen reklam på sidan överhuvudtaget, google vägrar godkänna mina ansökningar och jag har inte hittat något vettigt alternativ.
Google ger ungefär 800-1200 unika besökare om dagen, visst har jag starka konkurrenter på marknaden, men tack vare min inriktning så kan jag lätt komma ikapp de största. Jag satsar på kvalite - just det folk söker på, alla andra satsar på kvantite.
Även om jag har registrerat mig på en hel del web directorys, får inlänkar från alla möjliga sidor varje dag, så verkar inte detta räcka hela vägen fram.
Hur ska jag gå tillväga härifrån för fortsätta utvecklingen, det känns som om den har stannat helt.
Edit:
Har fått lite hjälp via PM, men kan lika bra skriva ut lite här med.
Sidan startades för mindre än ett år sedan och sedan dess har det lagts upp ungefär 30 poster/sidor om dagen, så flödet av nytt innehåll har varit stabilt och nytt.
Man kan säga att innehållet på sidan är fildelning (inte riktigt, men nästan). Sidan baseras inte på någon plattform heller, utan är skriven från grunden.
Jag fick lite tips på hur jag kunde bygga upp en lokal länkstruktur för att förbättra googles indexering en del, har även förändrat lite meta taggar och liknande, hoppas att det ska hjälpa något. Tar emot alla tips på vad man kan göra, låt inte rubriken skrämma er![]()