Verkar som jag lyckats krångla till det lite för mig och tagit mig lite vatten över huvudet så jag tänkte vända mig hit för lite hjälp
Jag har ett intresse i en viss genre, till denna genre finns det x antal populära keywords och jag har som experiment skaffat ett antal domäner med dessa keywords i sig. Ska precis utöka min grund med ett par nya webbhostingar (för att få fler ip/cnät - Tack för guiden med ip/cnät info här på forumet, grymt!) och undrar då för mig själv vad fasen jag ska göra i planeringen..
Ska jag lägga alla aaa.se domäner på en och samma hosting, alla bbb.se på en annan och ccc.se på den tredje hostingen? Ska dessa länkas endast inom sina egna keywordsdomäner, dvs aaa.se länkar till aaa2.se osv?
Ska jag istället blanda dem och länka aaa1.se från server A till aaa2.se på server B?
Förstår att det inte ska vara för strukturerat så jag kommer slänga in lite sporadiska länkar här och där, men som grund och tumregel så vill jag gärna hitta en formel som fungerar bra. Utöver dessa domäner så ska det även skapas något slags mikronätverk med blogg och katalogsubmissions givetvis.
Nätverket kommer inte vara spammigt utan rikt på content och jag hoppas kunna jobba med just denna genre i flera år så jag har ingen brådska att varken lägga ut domänerna på hostingen eller få ut skit men jag gillar att planera så jag inte inser att jag borde gjort på något annat sätt 1-2-3 år senare...![]()