Hej igen!
Jag håller på att lägga upp ett forum på min hemsida, (phpbb3) och undrar nu om det är något man skall tänka på nu så här i starten för att få en bra seo?
val av subdomän mm.. upplägg av kategorier och underkategorier mm.
Hej igen!
Jag håller på att lägga upp ett forum på min hemsida, (phpbb3) och undrar nu om det är något man skall tänka på nu så här i starten för att få en bra seo?
val av subdomän mm.. upplägg av kategorier och underkategorier mm.
Jag skulle faktiskt redan nu se till att välja vBulletin. Efter att ha drivit ett antal phpBB-forum och suttit och haxxat till SEO-lösningar släppte jag den tanken helt och gick över till vBulletin med vBSEO-plugin (kolla footern på det här forumet t ex). Det är en lösning som funkar bra för SEO redan från starten även om det finns småsaker man vill tweaka. phpBB å andra sidan är en på snudd till oändlig huvudvärk även om jag gillar backend där bättre.
Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se
Aj då, vill helst gå på phpbb, är det helt förkastligt för bra seo? kanske måste tänka om då!
Förutom att inte använda phpBB, finns det några tips om hur man optimerar det forumet? Plugins etc?
Precis vad jag menarUrsprungligen postat av Hermano
![]()
Kommer tyvärr inte ihåg vad vi använde för något men det är klart att det funkar med phpBB med, mer jobb bara.
Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)