Hej! vet att det här är en liten dum fråga kanske men jag har fått lära mig att ingen fråga är för dum för att ställas.. så här kommer den!
Är ute efter att sätta upp hemsidor som jag ska tjäna pengar på adsense, åtminstone driftkostnaden för att hålla hemsidan uppe så är jag faktiskt nöjd för det är kul att lära sig mer om internet och så också, sen ifall det blir lite mer pengar skadar ju inte.
Det jag har varit på jakt efter är nya domäner, har använt google keyword tool och skrivit ner olika intressen och kollat runt, men jag tycker det är omöjligt att hitta domännamn med nyckelord som där inte redan är väldigt hård konkurrens på.
Skulle vilja ha lite tips om hur man kan göra det småskaligt och hitta små nischer och om det finns något sätt att kolla på om det finns möjlighet att tjäna pengar, mer än att kolla ifall det dyker upp annonser i sökresultaten?
Kan vara så att jag har dålig fantasi också men därför provar jag med att fiska efter lite tips här, vet att många håller på med adsense och liknande som läser detta forum ju![]()
Mina främsta intressen är resor men kan tänka mig att skriva om allt, eftersom jag främst siktar på att sätta upp hemsidor med kanske 5-10 artiklar med bra innehåll som ger alla läsare något i värde och sen få ut några hundra om året via adsense.