Hjälp!!!
Jag måste göra en redirect på en sida som inte finns längre och det funkar inte!
Så här är det: Om man söker på ett visst ord så pekar Google på en sida som inte funkar nämligen: minsida/main.html. Denna sida finns inte längre och nu har jag hållt på nästan två timmar med att försöka göra en 301 på denna sida.
Jag gjorde en ny main.html och sen har jag försökt stoppa in en massa olika script i den, men inget funkar. Det enda som händer är att jag kommer till en sida där det står:<%@ Language=VBScript %> <% Response.Status="301 Moved Permanently" Response.AddHeader "Location", "http://www.minsida.se/" %> utskrivet i text. (Den kör ju så klart inte scriptet för att det är en html-sida och inte en asp-sida...) Det hjälper mig föga och jag börjar bli riktigt less nu.
Jag ringde till företaget som hostar hemsidan, men de kunde inte hjälpa mig sa de. Men hur sjutton gör man en redirect på en html-sida som ligger på en windowsserver om man inte kan göra det från IIS? För det jag gjort ovan funkar inte, jag har lagt scriptet på alla tänkbara ställen, men det funkar iallafall inte.