Mitt första inlägg i forumetHar sökt i detta forum och på google men hittar inte svar på min fråga.
Brukar läsa runt en hel del om seo. Brukar då ofta läsa om googles cache och hur viktigt det är att kolla den för olika saker man är intresserad av att göra.
Har till exempel sett tips på att man ska kolla googles cache i samband med analys av länk profil, men även i samband med andra områden av seo. Det står dock aldrig varför man ska göra detta eller vad det är man exakt ska kolla efter. Jag vet att man ska snåla med engelska på detta forum, men jag har en del citat som kommer förenkla förståelsen för vad jag menar och vill ha reda på:
To ensure that a page is not showing phantom PageRank, check that the page is in Google’s cacheNågon som har lust att förklara varför det är så viktigt att ständigt kolla googles cache?If you choose to spend money on directory submission, you should ensure that the directory provides direct traffic or link popularity. You can do this by checking to make sure their directory pages have some PageRank on them and are in Google’s cache