Hej,

Ursprungligen postat av
Niklas Aronsson
Tycker det är ganska logiskt. En enkel analys, utan någon större insyn, tänk på hur starkt deras brand är på stationära datorer och laptops, och jämför med smartphones. Fler och fler användare lägger mer och mer tid på sina smartphones, och där är det ju "ingen" som använder Googles produkter.
"Vad tror ni? Hur kommer Google igen? Blir deras närmaste tio år lika guldkantade som de senaste tio?"
Jepps. De har vad som krävs, högar med pengar. De köper hjärnor, bryr sig inte om en "nisch" och är inte rädda för att spendera, vilket betyder att de alltid kommer vara framgångsrika.
Jag tänker nog och skrev nog också i liknande banor i går/förrgår. Dock är deras överlägset största inkomstmodell de sökrelaterade annonserna och där sjunker intäkterna ganska radikalt. Sökmotorn Google genererar ju inga pengar i sig, tvärtom kostar den miljarder per år. Därför tror jag denna fråga är extremt högprioriterad inom deras toppskikt och tankesmedja, utan att de berättar det för oss. Dvs, hur skall vi (läs: Google) få folk att fortsatt klicka på betalade länkar, trots att de blir mer internetmedvetna?
Jag klickar otroligt sällan på sponsrade länkar, trots att jag ofta använder Google ≈50-100 gånger per dag. Hur är det med er?
Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu