Miljöalarmismen gör att NGOer (typ attac, greenpeace, naturskyddsföreningen) får exponering. Politiker hakar på och får en anledning att styra folks liv mer = mer makt. Medierna (läs aftonblaskan) skriver gärna om hysteriska teorier (global uppvärmning) därför att det säljer lösnummer. NGOer pumpar ut propaganda för att få exponering och mer pengar från sina finansiärer. Cirkeln sluter sig
Det som kallas hållbar utveckling är i praktiken bara ett generellt motstånd mot kapitalism och frihet; om man är seriös och intellektuellt hederlig med det så drar man slutsatser som brukar kallas miljöfascism, dvs att en stor del av jordens befolkning måste utrotas, de flesta av våra tekniska landvinningar överges och att vi bör återgå till ett agrart samhälle på sin höjd, kanske tom jägare & samlare. För mig känns det inte riktigt som att det är en konstruktiv utgångspunkt.
Måste vara mitt längsta inlägg här. Gillar inte offtop diskussioner, men det blev för mycket konsensus för mig i den här tråden. Man måste alltid kontrollera sina premisser, och om alla håller med betyder det inte alltid att alla har rätt