G datacentraler har en massa olika värden nu och det tar en himla tid att få upp värdet på tex smart pagerank och livepr.raketforskning..
kan det äntligen vara på g kanske??
G datacentraler har en massa olika värden nu och det tar en himla tid att få upp värdet på tex smart pagerank och livepr.raketforskning..
kan det äntligen vara på g kanske??
Jag har fått pr på min sida som annars var pr 0. första sidan är nu pr 3 och några undersidor är pr 2.
jag trodde verkligen inte att google skulle uppdatera PR igen men nu händer det tydligen.
Detta är ju helt klart ett tecken... intressant... *plötsligt händer det* =)
orka bry sig.. det är mig helt egalt
eftersom du skriver i tråden så verkar du ju bry dig
Jag tror det är så att vissa här har varit med om så många pr updateringar redan och vet att det inte är det som räknas. Kanske ligger lite status i att inte bry sig.
Detta är den andra pr updateringen jag bevittnar så för mig är det fortfarande spännande. Jag trodde nog att de inte skulle updatera pr något mer men det är kanske så att google vill rätta till värdena efter de senaste bestraffningarna för betalda länkar.
Visst, kul att få en bra PR, men som så många andra sagt innan mej; det är ju placeringen i serpsen på orden som betyder något, dvs det som ger siten besök.
De flesta av mina sidor händer det saker med nu.
Många som inte fått PR än och alla sajter ger inte PR-svar. Som vanligt under uppdatering mao.
nu har alla mina sidor nytt Pr iaf....
3st 0 till 3
1st 3 till 4
1st 0 till 2
en kvar på samma
och en sänkt
Är väldigt nöjd........ ja jag vet låter inte mycket att vara nöjd för,,,, men det är jag iaf,,,,, Jag fick iaf beskedet att jag gjort något rätt...... *L*
Beror på vilken bransch du befinner dig i.Ursprungligen postat av midas
Men en stor skillnad mellan låg och hög PR oavsett sidans typ, är att du får fler förfrågningar om länkbyten/annonsering med en högre PR. PR berättar för personer att sidan funnits ett tag, är inte straffad och ger dessutom ett värde som kan kopplas till kvalitetet. PR är ett värde som visas direkt när man besöker en sida och ger ett bra första intryck för vissa besökare. Vissa nöjer sig med detta medan andra söker efter mer information, men PR fyller helt klart en funktion.
Btw, kul med en update. Däremot ser jag i flera fall tre olika värden utspritt på olika datacenter på vissa domäner. Två av värdena är nya och ett av dem är gamla. Brukar det verkligen vara så? Minns inte
Senast redigerat av Fredrik Eriksson den 2007-10-27 klockan 01:55.
Köp länkar - Säljer permanenta länkar
Visst stämmer det Fredrik. Även om PR inte är ett speciellt bra värde för placeringar i serpen så har det som du säger en inverkan på länkbyten och länkförsäljning. Samt även på det första intrycket. Det tar lite längre tid att bedöma en sidas styrka på andra sätt, vilket många inte ger sig tid till.
Vi väl se vad det kommer sluta i med den här uppdateringen, det rör sig en del i serpen också har jag noterat för en del sidor.
Tittade på en tråd som fanns i augusti i år i forumet där just oktober pekades ut som uppdateringsmånad.
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Naturvetare, statvetenskap, hovslagare, ridinstruktör, katalog drottning och nu ochså Spåkärring.
Tina, du samlar titlarna på hög.
//Lennart
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Denna uppdatering är mycket speciellt vill jag nog säga. Det ser till och med ut som att Google har ändrat sin beräkning av PR.
Att sajter som copyblogger.com och problogger.net kommer ner till PR4 är rätt märkligt. Se här mer info: http://searchengineland.com/071024-093938.php
Min huvudsajt jimwestergren.com verkar gå ner från 6 till 3, 4 eller 5. 3 olika värden är märkligt. Jag har sålt ca 10 länkar på denna sajt och det är förmodligen därför. Men sajten rankar fortfarande lika bra. Seroundtable.com gick ner till PR4 men rankar lika bra. Detta kan vara någon slags kosmetisk straff endast på TBPR som inte påverkar SERPs för att enligt teorier avskräcka länkförsäljning. Statcounter har gått ner till PR6.
Detta forum går ner till PR4 utan några länkar sålda och inlänkarna har bara ökat sedan senast. Har inte tittat närmare på detta så mycket men över de PR-uppdateringar jag sett de senaste åren är denna den mest märkliga.
För SEO-företag är faktiskt toolbar PR rätt viktigt.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Tänkte bara höra med er experter. Min wordpress blogg gick från 0 till 1 i PR nu. Det konstiga är att jag har ett par statiska "pages" som är länkade ute i vänster kolummen och nästan alla av dom har fått PR 2 ? Eftersom mina pages inte direkt har några inlänkar utifrån så förstår jag inte riktigt hur dom kan ha högre PR än huvudsidan?
Är det min internlänkning som är konstig? Jag trodde wordpress hanterade det bra och eftersom huvudsidan har ju en länk från alla andra till sig? Kan kanske vara så att jag inte har så många intext länkar till huvudsidan?
Jaja, har ni några tips vore jag tacksam.
/Fishking
Det är ett ganska vanligt fenomen. Jag har flera gånger varit med om att webbsidor som endast har inlänkar till förstasidan, har fått högre PR på sina undersidor. Ibland blir det lit galet, men det brukar rättas till vid nästa uppdatering.Ursprungligen postat av fishking
Angående uppdateringen i stort så ser det ut som att sidor som Google vet säljer länkar har fått ett sin PR sänkt. Även sidor som ägnar sig åt mycket länkbyten verkar ha åkt på en liten smäll.
Kul med en uppdatering. Jag har lagt upp en del nya sidor under sommaren och alla har nu fått PR.
Min blogg jimmyhoog . se gick ner till PR3 (från 4) medan en helt ny wrodpressblogg jag startade, 14 september i år, mest med syfte att byta artiklar fick PR4.¨
Jag har lagt några PR4 inlänkar och nån PR 3 till den men i den bloggen så taggade jag många inlägg ... vilket ger en länk från wordpress tillbaka ... antar att det beror på det...
Men status
Tänk att ha en sajt som är PR 9
Eller ens PR 7. Tala om att man skulle bli fantatisk Google anhängare.
Fast praktisk själv försöker jag sprida ut intern länkokraft.
min ena gkick från 2 -3
och den andra jag la upp 16 augusti gick från 0-3, det är nice
Går man ut i media och talar för länkförsäljning och säljer det hårt så ska man nog räkna med att man kan få bra många sajter man har brutalt straffade av Google numera.Ursprungligen postat av Jim Westergren
Rankingen skulle jag inte räkna med håller i sig. Google har gått ut och sagt att de ska straffa ranking och det gör de knappast utan att de tänker göra det.
I övrigt kring algoritmen såg jag nu när jag gick över mina bloggar att utlänkar verkar påverka vad toolbar PR visar. Bloggar jag har med mycket få inlänkar men bara har extremt betrodda utlänkar, typ universitet, har förhållandevis högt PR. Andra med mycket blandat ligger lägre.
Marknad tappade ett steg men den är ju min personliga blogg som jag fullständigt struntar i.
Ja det skulle vara kul att veta anledningarna till varför vissa domäner droppar i PR (vilket egentligen ingen av mina domäner har gjort). En av de mest intressantaste förändringarna hittils som jag sett är youtube.com som lyckats knipa PR3 Och visst skulle det vara ironiskt att påstå att det är länkförsäljning som ligger bakom denna siffra.Ursprungligen postat av Jim Westergren
I övrigt har jag fått några PR6 och en PR7. Och jag är väldigt tacksam över det, då jag väntat väldigt länge på denna uppdatering
Köp länkar - Säljer permanenta länkar
Kring länkförsäljning kan man ju spekulera i att surfarmén har fått en guide att följa. Det lär säkert kunna slå fel av och till.
Jag tror egentligen inte att Google bryr sig oerhört mycket i sålda länkar utan att de vill få upp vanligt folks ögon på hur de länkar och att de ska tänka väldigt redaktionellt där. Sedan för att detta ska kunna bli en långsiktigt bra algoritmlösning för Google när det kopplas samman med den personliga sökningen via feedback funktioner.
Men till viss del verkar de känna sig lite akut hotade också just genom att antalet SEO-sajter växer så snabbt i antal.
Den här exporteringen är väldigt lustig på många sätt. En intressant grej t.ex. är att youtube har droppat till 3 på massor med datacenters.
http://digpagerank.com/index.php?url...ww.youtube.com
Utan några större analyser tycker även jag det verkar som om Google förändrat sin beräkning av Pagerank. Det har gjorts någon typ av förskjutning av gränserna mellan olika värden. Tidigare poäng som tidigare hamnade inom PR3 ligger nu inom PR2-gränsen, tidigare poäng PR4 har förskjutits till PR3 osv.Ursprungligen postat av Jim Westergren
Tror även att värdet av ett högt PR3 idag är detsamma som ett tidigare lågt PR4 osv.
Ungefär som när man inom skolan gick från "1-5"-betyg till "IG-MVG"-betyg.
Har sett att en del av mina domäner som sjunkit i PR, men som under den senaste tiden klättrat och blivit stadigare i sökresultaten hos Google, så jag är ändå fullt nöjd trots sänkt PR.
jag medUrsprungligen postat av whyld
Ingen sänkning av någon PR, inte ens "mobilsajten". Däremot en ökning på en site som lanserades i början/mitten av augusti och som smällde till med en PR 4.
Köpte en site i slutet av juli som vi började strukturera om i september, all PR har skjutit över till nya strukturen (på det vi hunnit att ändra om) .... en hel del nya undersidor med PR 4 (samma som index-sidan) ... lyckad uppdatering med andra ord.
Dock säljer jag heller inga länkar, men har gjort en del reciprocal links med kataloger där det behövts.
cya,
/PatrikB
Jag fick minst en enhet lägre Pr i updaten, på samtliga mina siter, än vad jag skulle gissat på. Min bästa sida gick från 4 till 3 samtidigt som den har gjort mycket stora framsteg i SERP. PR tappet kan kanske bero på att jag har väldigt mycket utlänkar. Verkar som om google straffar för det I PR hänseende men inte i SERP hänseende.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)