Hej på er alla.
Jag slutade igår min anställning på Guava Sweden AB (f.d SEO.se) efter 11 år i branschen.
Jag vill tacka alla er här som engagerat er i vad jag skrivit/kommenterat under alla år.
Som ni säkert förstår kommer jag fortsättningsvis att bevaka branschen men kommer inte att arbeta aktivt med någonting som har med sökmotoroptimering/länkstrategier att göra, kommer inte att ge några råd/information heller.
Detta beror på mitt avtal med Guava som förhindrar konkurrerande verksamhet under knappt 2 år till, sen får vi se om jag är sugen på att återvända till den digitala marknadsföringsvärlden.
Vad skall jag göra nu då ??
2 st saker kommer att engagera mig väldigt mycket den närmsta tiden.
Min fru och jag startar upp ett community/mötesplats för enbart lesbiska och bisexuella tjejer/kvinnor. Det vi funnit är att det helt saknas detta på marknaden.
Som ni förstår är detta rent affärsmässigt :-) en helt ny och faktiskt enormt spännande värld att sätta sig in i (hehe, tycker nog många av er :-)
Håll gärna koll, men är ni kille kommer ni inte in :-)
Vill ni moderera bort länken så förstår jag det, siten är www.flator.se.
Det andra som kommer att uppta en del av min tid är flugfiske - min stora passion.
Jag kommer att bli delägare i EPS Flyfishing.
E-handel av ren flugfiskeutrustning med Checkiskt nymffiske som specialitet.
Flugfiskekurser, guidning och kick-offer för företag.
Åker om 1 månad till Slovenien för att fiska i de kristallklara kalkströmmarna efter den legendariska Marmorata-öringen och kommer så småningom att göra guidning där med.
Nåväl, tack all personal på gamla SEO och mina underbara tekniker i Göteborg och nya vänner på GUAVA.
Ni är enormt duktiga och drivna och jag är övertygad av att ni kommer att föra min moral/etik och teknik vidare i organisationen utan min hjälp.
Sedan ett speciellt tack till dig, Daniel Ford eftersom du i princip varit med sedan starten av SEO Logik AB och önskar dig lycka till i din nya roll son teknikchef på GUAVA Sweden AB.
[email protected] om någon skulle vilja ha kontakt med mig!.
Hans