Mina PR-värden rör på sig, någon annan som märkt av detta? Ny uppdatering på G?
Mina PR-värden rör på sig, någon annan som märkt av detta? Ny uppdatering på G?
Nah, har inte märkt något. Verkar vara lite tidigt för PR-uppdatering.
Såg nyss att ett par av mina bloggar gått från PR 1-2 till 0 idag, så nåt är på gång.
Nej, sänkning av PR och "identifiering" (PR 0) sker regelbundet. Det kan handla om att din blogg har blivit identifierad som spam eller att den säljer länkar.Ursprungligen postat av Erik
Heeey, vad är detta för påhopp?
Sade bara att min PR rörde på sig, inte att det handlade om en blogg eller att jag hade nu PR 0.
Quit monkeying around
Ursprungligen postat av monkey business
Min kund Karriärguiden gick upp till PR 6 för både startsida och deras blogg - trevligt att se.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Som du ser så citerar jag Erik och inte AndersUrsprungligen postat av Anders Granström
Det gör du verkligen...undrar vad jag tittade på egentligen? Så går det när man tror att allt handlar om sig självUrsprungligen postat av monkey business
Ber om ursäkt monkey business
Ingen fara.Ursprungligen postat av Anders Granström
Hände det i dagarna?Min kund Karriärguiden gick upp till PR 6 för både startsida och deras blogg - trevligt att se.
Jepp, på mina sajter har det både ökat och minskat PR de senaste 3 dagarna.
Ja nu ser det ut och hända saker, riktigt positiva höjningar
Ser ut som den stora uppdateringen var inatt, men har kanske pågått i några dagar.
SEO-forum.se + 1 till PR 5
Fick själv en PR 5, dock inte på siten jag "hoppades" på, utan den andra ledande siten inom samma nisch.
Ligger kvar på samma antal vad gäller PR, har dock skiftat mellan siterna. Några gick upp, andra gick ned
Alltid kul med en PR 5, så nu gäller det att jobba med lite "linkbuilding" för att försöka få upp den siten mot en PR 6
/Patrik
Ja idag hände det saker.
presenteronline.se fick PR5
Det har definitivt blivit enklare att få hög PR nu förtiden.
Affiliate sedan 2006 Seodev.
Och alla mina sidor rasade i PageRank. Tror inte en enda gick upp om det inte var en ny sida sedan förra uppdateringen. Lite tråkigt, men jag brukar inte ha motgångar när det gäller PageRank. Tur man bara har en sida som påverkas av PR-exporten.
Köp länkar - Säljer permanenta länkar
Startsidan har PR 7 nu vad jag kan se. Bra jobbat!Ursprungligen postat av Jim Westergren
Där håller jag med dig!Ursprungligen postat av Per Renemark
Både mina egna och kunders sidor har ökat, några få som "bara" håller i sig. (Det är tydligt att se vilka sidor som står och "sover" och inte får tillräckligt med uppmärksamhet)
Njae. Jag har en annan uppfattning och PageRank-teorin påstår att det blir svårare att få en hög PageRank ju fler sidor det finns på Internet, och så länge de inte minskat så...Ursprungligen postat av j.green
Reserverar mig för minnesfel men orkar inte leta källa
Köp länkar - Säljer permanenta länkar
Mina sidor har också ändrat PR senaste dagarna, se om det händer något mer den närmsta tiden
Mina bloggar som enbart har haft haft länkar genom att jag utnyttjat Wordpress tagsystem och därmed PR på tagsidorna hos Wordpress, dom rasar. Eftersom inläggen åldras och åker ner från tagsidor med PR.
Nya inlägg får ny PR istället av samma anledning.
Det begriper jag.
Vad jag inte riktigt förstår är hur en Wordpressblog på en av mina egna domäner, som alltså inte dyker upp på Wordpress.com tagsidor utan enbart på mina egna - hur i hela friden lyckades dom få lite PR? Ingen annan länkar till den helt okända bloggen
Mitt bloggande sker helt i skymundan och är ett enda experimenterande för att se vad som händer med indexering o PR, inget viktigt och det påverkar inga inkomster någonstans. För mig är största behållningen att mina bloggar kan få helt nya sidor o sajter att blixtsnabbt bli indexerade
Alla datacenter är inte uppdaterade och resultaten blir lite olika, men det ser ut som att mina olika sajter förlorat all PR i många fall, p g a overksamhet både på sidorna och i länkningssammanhang. Det känns ju lite trist när PR4 blir PR0, men jag får skylla mig själv.
Tätt mellan PR-uppdateringarna är både på gott o ont.
Man ser snabbt resultat av sina åtgärder men man kan inte vila på lagrarna i 3 månader sen, det blir till att öka takten på bloggande o uppdateringar.
[Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
Förmodligen pingas din blogg. Exempelvis kommer wordpress med ett automatiskt ping till Pingomatic som standard. Genom att den pingar varje gång du postar får du lite inlänkar.Ursprungligen postat av starcastle
Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se
Min wordpress blogg gick upp till PR3 från PR0 nu i dagarna, vart positivt överaskad då den endast vart uppe i ca 20 dagar och har runt 12 inlänkar. Inlänkarna kommer från några bloggkataloger och någon enstaka från socialanätverk. Tycker att Google vart ganska generösa i det här fallet. Har även en annan blogg med ca ett inlägg som också gått upp till PR3 och fast den vart upp i ca 20 dagar den med har den inte uppdaterats något. Antingen har jag ett fall att vänta då jag antagligen är i någon slags "trial-period" om jag inte underhåller dem. Eller så är det väldigt mycket lättare att få PR än vad jag trodde.
Senast redigerat av Henkeh den 2008-09-29 klockan 10:14.
Hehe, ctek.com/SV/Default.aspx gick från N/A till 4. Det var ju trevligt. Jag misstänker iofs att N/A var nån form av miss i förra exporten.
Såg nu också att ctek.com/EN-GB/Default.aspx har gått från 3 till N/A i denna export. Trist..
Lite OT, men Stefan. Jag tror problemet ligger på redirecten. Skriver jag in www . ctek . com så blir jag redirectad till www . ctek . com/SV/Default.aspx, antar detsamma händer när en engelsk besökare skriver in url:en. Det kommer även hända för sökmotorernas robotar. De blir redirectade till "rätt sida".
Själv har jag känslan att redirects som ligger för länge gör att man emellanåt "nedgraderas" till N/A i PR ... sett det hända med flera av mina domäner och ända orsaken, som jag kunnat lokalisera är att det funnits 301-redirects som legat under lång tid ...
/Patrik
Tur att det inte påverkar ranking. En 301:a skall ligga så länge det finns inlänkar till den. Annars kommer ju besökare som kommer via länkar att komma fel.Ursprungligen postat av MrWize
Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]
Förlåt att jag fortsätter mitt OT här, men jag tänkte förklara hur det fungerar.
Första gången du kommer till ctek.com så kollar jag av vilket språk du föredrar (webbläsarinställningen), och genererar ett javascript som skickar dit dig. Har du inte javascript så får du klicka på en länk. En cookie sparas, och nästa gång du besöker sidan kollar jag cookien och redirectar dig direkt (utan javascript).
Besöker du ctek.se så är det 301 direkt till ctek.com/SV/Default.aspx
Det där javascriptet tycker jag du ska byta ut mot server-side validering istället och direct göra en ren 301-redirect.
Du vet, google tar inte cookies och gillar INTE javascript redirects
/Patrik
Japp, jag håller med.Ursprungligen postat av MattiasN
Så är ju inte fallet för Stefan. Det är en permanent redirect beroende på faktorn vilket land man har inställt, och sker ALLTID om man skriver in www . ctek . com
/Patrik
En sida har gått mista om PR dykt en del men vet ej vad det kan bero på. en sida hade inga index länkar och då hade index sidan helt gått från PR4 till PR0. det kan ju bero på en hel del saker faktiskt...
m
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)