Ursprungligen postat av
Angelica
Det känns ju hedrande med en egen tråd, tack för det! Jag äger inget eget Internet abonnemang. Jag kan skriva från olika IPnummer, om det nu är det som är problemet...
Jag tycker diskussionen på forumet är sjukt tråkig, men jag får skylla mig själv. Förlåt.
Jag har diskuterat detta med min vän och hon skriver:
Nej, detta är inte rätt forum.
Haken är att vi har mjukvara som gör ALLT som diskuteras på detta och alla andra forum. Det är viktigt med sökord, analyser, konkurrenter, placeringar, html, kod, med mera.... bla, bla, bla...
Men vår mjukvara sköter allt det där åt oss. Inget behöver vi göra på egen hand.
När jag läser om seo-proffs som kliar sig i huvudet efter den optimala sökfrasen ... ja, jag vet inte vad jag ska tänka. Jag fick faktiskt en mindre chock i höstas när jag upptäckte att det finns en kategori på detta forumet som behandlar detta ämne...
Vi arbetar inte så. Eller, för att vara mer exakt, det är precis så vi också arbetar, men vi har mjukvara som sköter hela kedjan, hela arbetssättet, åt oss...
Samma med nya eller befintliga sökord eller sökfraser. Mjukvaran letar reda på detta och optimerar sidan.
I princip alla dessa hamnar på förstasidan av Google. Det är intressant för det är nämligen nästan ingen besökare som orkar klicka på en länk på sidan 2 eller mer i ett sökresultat.
Av 2.500 besökare var det EN besökare som kom till sidan från en annan sida än förstasidan. Sån information ger oss också vårt verktyg. Det är alltså helt meningslöst att räkna andra sidor än sidan ett.
Verktyget är heltäckande. Det är från detta läge vi arbetar med förbättringar.
Jag har spenderat alldeles för mycket tid på forum som detta. Fast det har kanske behövts, vad vet jag!? Mitt nyårslöfte, främst för mig själv, blir att sluta skriva (här, i andra forum och till min kollega) och i stället producera och leverera.
Ni får gärna stänga av mitt konto. Det går bra. Nu kunde jag logga in idag, men av diskussionen att döma är det bara en tidsfråga.
Hösten har visat att jag inte har något att tillföra. Jag vet inte hur många år före jag ligger många av er (alla av er???), men det är faktiskt inte roligt. Varken för er eller för mig.
Jag får be om ursäkt att jag rör till det för er.