Att köpa en länk är ju inte uppskattat av Google. Hur de nu kan veta att en länk är köpt är ju en fråga MEN min fråga är: Ifall man byter länkar är det ok?
Att köpa en länk är ju inte uppskattat av Google. Hur de nu kan veta att en länk är köpt är ju en fråga MEN min fråga är: Ifall man byter länkar är det ok?
Du får köpa länkar också, så länge det inte är för att manipulera din position i Googles indexKöpta länkar skall enligt Google markeras med rel=nofollow
Det samma gäller då för byte av länkar. Alltså att du inte skall byta för att manipulera Googles index. Bara för att få besökare.
Google straffar ju inte din sida utan straffar bara ut dig i sitt index. Det är deras index och de får göra precis vad de vill med det.
Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]
Byta länkar? reciprocal då, eller? Inget värde och något du inte ens behöver tänka på. Det du i så fall ska göra är att byta länkar enligt 1-way-linking, dvs du kan länka till en relevant webbplats och i utbyte får du en länk ifrån en annans webbplats till en av dina, relevant förståss ...
/Patrik Berggren
Menar du 3-way-linking, eller ett så kallat trevägsbyte, när man använder sig av 3 olika domäner? Det vill säga, att sida A länkar till sida B som inte länkar tillbaks till sida A, utan länkar till sida C istället... och slutligen så länkar sida C tillbaks till A.Ursprungligen postat av Patrik Berggren
Senast redigerat av Sisu den 2009-01-10 klockan 05:08.
Ursprungligen postat av Sisu
Nej det menar han inte, läs om läs rätt.
Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel
Google uppmuntrar till att skaffa länkar till din site för att få bättre ranking!
Google skriver bland annat (I sina guidelines):
ochIn general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
De skriver till och med hur man skall tänka när man skicka ut link requests til annadra siter...Make sure all the sites that should know about your pages are aware your site is online.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)