Hej!
Påverkar valet av webbhotell SEO:n, och hur mycket?
Tex webbhotell för 12 kr/ mån = B-one
Mot exempelvis Loopia 150 kr/ mån (servrar i Sverige)
Hej!
Påverkar valet av webbhotell SEO:n, och hur mycket?
Tex webbhotell för 12 kr/ mån = B-one
Mot exempelvis Loopia 150 kr/ mån (servrar i Sverige)
Idag, nej ... i framtiden, vem vet?
Finns andra skäl till att INTE välja b-one
/Patrik Berggren
Tack för svar!Ursprungligen postat av Patrik Berggren
Yes jag vet, jag skulle aldrig köra på ett lågbudgethotell själv och jag rekommenderar inte detta till mina kunder. Hade dock en kund som ville veta om det är lönt att byta webhotell ur seo-perspektiv.
Detkan vara lönt om hotellet har dåliga upptider så att botarna inte kommer åt din sida.
Men å andra sidan, har ett hotell sådana problem finns det andra anledningar att välja bort dem.
Vet också ett Hotell som spärrade Google från att besöka sajterna som låg där pga att de skulle spara trafik.
Upptäckte det när jag la in webmaster central åt en kompis och vi inte kunde verifiera sidan.
Efter många turer så gjorde de något och då fungerade det.
Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]
Jag är en av de som anser att serverns plats faktiskt har en betydelse och att man borde ha sin webbplats i rätt land. Även om skillnaden kanske inte är så stor, den kan vara så liten som användningen av "sidor från Sverige" i Google.
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Det kan jag dementera direkt. Sidor på svenska, hostade utanför sverige, syns i SERP:en när man klickar i "sidor från Sverige".Ursprungligen postat av Jim Westergren
Bevis här. Kika efter wdev.se <- hostad på surftown, utanför sverige
Samma placering om man väljer de andra alternativen, webben eller "sidor på svenska"
/Patrik Berggren
Det är inget bevis, för wikipedia.org är INTE svensk-språkig "by default" och den totala "siten" wikipedia är på annat språk.
Det är alltså, vad jag upplevt, inget problem så länge siten endast har svenska som språk, huvudspråk, då kommer den fortfarande att komma upp.
/Patrik Berggren
partyikajutan.se hostad hos hostgator.com
1a plats - festlokal i västerås
Gjorde lite tester och det verkar faktiskt stämma. Goda nyheter.Ursprungligen postat av Patrik Berggren
![]()
Bor nu i Marbella, Spanien
Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats
Men ... kom ihåg.Ursprungligen postat av Jim Westergren
Google håller på och jobbar mycket med sin "local search" och detta med serverplacering etc kan mycket väl ändra sig över en natt.
Vad gäller "local search" så har det redan börjat synas i många svenska serp:ar, på google.com ännu fler. Det riktiga startskottet för google.com lär hända under sista kvartalet i år eller början av 2010. Sedan lär det väl ta 6 - 12 mån innan det är fullt utrullat även för sverige.
/Patrik Berggren
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)