Hejsan. Jag är helt ny på det här med SEO. Har för någon månad sen startat min första blogg i syfte att lära mig det här med SEO och så småningom kanske starta fler mer avancerade sidor.
Det är en sportblogg där jag uppdaterar med något inlägg eller två om dagen och optimerar efter bästa förmåga. Använder mig av wordpress och tycker det har gått ganska bra då det redan börjat komma in en hel del besökare på sidan.
Har dock en fråga angående bilder. Då och då använder jag mig av bilder på sportstjärnor och liknande till mina texter och då googlar jag helt enkelt bara fram en bild jag tycker passar och använder den (eftersom jag ju inte kan ta egna) Fram tills nu har jag lagt in bilden genom välja alternativet "add URL" och därmed länka till en bild som ligger på en annan sida. När man gör detta kan man ju även välja en titel på bilden, och jag har inte tänkt mer på det men min fråga är nu;
Är det bättre (ur SEO-synpunkt) att spara bilden och ladda upp den på min egen ftp och sen lägga in den på sida därifrån? Har sett en annan sportblogg som gör så men den sidan är å andra sidan inte det minsta sökmotoroptimerad.
Det är ju betydligt jobbigare att spara ner, möjligen ändra storleken på bilden och sen lägga in den på FTP:n, men om det ger ett mycket bättre SEO resultat är det givetvis så jag kommer göra.
Ber om ursäkt ifall det är en dum fråga, har läst mycket av infon som finns på forumet men inte hittat något om detta. Tacksam för alla svar.