
Ursprungligen postat av
Urban G
Virre har en poäng i det han skriver. Om du tänker syssla med det så behöver du nå ut.
Sedan behöver du, om du inte gjort det, ta certifieringen Google Advertising Professionals (GAP) som en form av bevis på att du behärskar grunderna.
Alternativt kan man försöka kontakta de webbyråer eller SEO-företag som inte sysslar med PPC och erbjuda någon form av samarbete. Men då lär de kräva att du har GAP också.
Men jag är personligen lite tveksam till marknaden i mindre skala för det. En hel del företag sköter mindre PPC-kampanjerna på egen hand. Där är det kanske bara någon timmes arbete att styra upp det om de missat sedan rullar det på i princip utan tillsyn. Är det stora kampanjer behöver du ha ett gott rykte och stor erfarenhet för att ta över det kontraktet från ett annat PPC-företag.
Sedan följer SEO till viss del med i det här med PPC. För det är en sak att få in kunderna till webbplatsen en annan, ibland, att få dem att konvertera. Där behöver man titta på landningssidorna och en hel del till som närmar sig SEO.