Medlemslistan rymmer ännu så länge bara killar. Finns det över huvud taget några svenska tjejer som ägnar sig åt sökmotoroptimering eller sökmotormarknadsföring? Den enda svenska kvinna jag kan komma på inom SEO är Annika von Schlieben på Webanalys, men hon är väl mer säljare än SEO...
Läget ser inte fullt lika dystert ut internationellt, men förutom några få klart lysande stjärnor som t.ex Dazzlindonna, Jenstar och Jill Whalen, så är det väldigt ont om tjejer i den här svängen.
Jag tycker bara att det är en smula konstigt, eftersom jag, när jag tänker på de semantiska och analytiska sidorna som krävs för väl utförd sökmotoroptimering, snarast skulle börja leta bland kvinnliga bekanta än manliga.
Ett tag var så gott som alla mail om länkbyten undertecknade med kvinnonamn, men jag tror faktiskt att det mest var ett trick. Att man skulle vara snarare till svar när en kvinna skrev och frågade om en vänskaplig länk än om en man hade frågat. Måste erkänna att jag själv då och då har gjort ett könsbyte i viss webbkomunikation, mest därför att det är så lätt att byta ut Nikke mot Nikki... Men det ändrar ju inte på något sätt frågan.
Var är brudarna? Är det någon som vet?