
Ursprungligen postat av
Bernt Johansson
Jag håller med dig i sak.
Men hela problematiken är så mycket större. Om jag själv vore kund som vill köpa marknadsföring på Internet, specifikt sökmotoroptimering skulle jag inte vara nöjd förrän jag ser att besöksfrekvensen från sökmotorerna har ökat i en på förhand garanterad grad, på ett antal i förhand övernskommna sökord. Då vet jag vad jag har att jobba med, då är det upp till mig att sälja till dessa potentiella kunder. (Men alla som håller på med SEO vet att det inte är lätt att beräkna hur stor besöksfrekvens en 1:a repsektive 10:e placering på de ledande sökmotorerna kan ge. Men när man väl har uppnått detta kan man väldigt enkelt mäta frekvensen)
Men merparten av "kunderna", om vi nu ska kalla dem för det, har förväntningar om att sälja mycket mer tack vare sökmotoroptimeringen. Men har man inte rätt produkt till rätt pris, visualiserad i en fortroendeingivande miljö mm mm, så spelar det ingen roll hur mycket penga man lägger på SEO.
[/I].