Får jag några större nackdelar av att ha många webbplatser, bloggar etc, på samma Ip nummer?
Petter Hedman
Får jag några större nackdelar av att ha många webbplatser, bloggar etc, på samma Ip nummer?
Petter Hedman
Det beror på. Sitter du i din studentlya och gör ful-seo, ja. Men är du ett webbhotell som bara använder länkar som det är tänkt att dom ska användas, nej...
Det beror på *VEM* ip-numret tillhör. Det skulle förvåna mig rejält om Google, som fan har koll på ALLT, om dom inte har koll på vem som äger olika ip nummer...
Problemet kommer väl när alla dina sajter bara har länkar mellan varandra.
Är det oberoende webbplatser - Nej, det är inget problem.
Ska du bygga en länkpyramid/cirkel/whatever - fail.
precis som donny, då bör du använda dig av olika ip nummer, försöka sprida de runt ipnummer.
Sökmotoroptimering
Jo, men samma där. Om man lägger upp olika sajter på olika gratistjänster är det skillnad mot om man använder "äkta" betalkonton på webhotel som Binero eller Loopia, med flera.
Tänk att världens smartaste hjärnor finns samlade på Google... Det var ju dom som "bara av misstag råkade samla in information" av alla öppna nätverk som google-map-bilen passerade...
Du kan lugnt utgå från att *INGET* som Google gör sker av ett misstag...
Om vi tar ett nytt exempel: flera webbplatser på samma IP, inom samma konto på t ex Loopia, Binero eller något annat webbhotell? Sidorna kan ha med varandra att göra, men är informativa till sin natur. T ex en allmän djurblogg, en hemsida om hundar, en om katter osv. För det med sig många nackdelar till skillnad från en sajt/webbhotellskonto eller IP?
Romresan | Justin Bieber |omitalien.se
Om du använder ETT konto på till exempel Binero, eller om du har flera olika konton på Binero spelar ingen roll. Binero (och andra webbhotell) har ändå flera kunder per IP-nummer så det gör ingen skillnad alls.
Tack Stefan för svaret. Det känns lite bättre då, skulle bli dyrt med en sida/konto.
Romresan | Justin Bieber |omitalien.se
Ang Webhotell/IP-nummer. Jag har bl.a. många konton på Oderland. Där får jag flera olika IP-nummer per konto då de har många servrar. Köper jag ett nytt konto ber jag alltid snällt om de kan koppla kontot till en ny server.
mvh Anders
Hur många sidor per ip är att rekommendera? Just nu kör jag runt 10
Kör du oderland på internationella sidor med?
Alltså det är klart att det är fullt möjligt att få flera IP av samma leverantör. Viss fördel har du säkert av det också, men vad jag menar är att om alla Loopias kunder länkar till mig, så kommer det att ge en jäkla skjuts.
Om siterna länkar mellan varandra så sägs det att när det kommer över 3 st så börjar länkar tappa kraft dem i mellan.
Ja Stefan för dessa länkar troligen inte till varandra och du inte till dem och då är det inga problem utan problem blir det först nära flera siter under samma ip börjar länka fram o tebax mellan varandra och detta överstiger 3 siter.
Det finns en hel del bra leverantörer av C-class lösningar och det blir vanligare och vanligare, Hostgator har ett site som heter Seohosting som är helt okej om det handlar om vanliga siter.
Jag har flera konton på Binero med olika C-klasser. Jag tycker det fungerar bra.
CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt
CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt
För att väcka liv i en gammal tråd så har jag råkat läsa på lite om aseohosting com som har över 1 000 c-klasser. De har mycket i USA. Men de har även många i Europa, däribland även just i Sverige.
De har överkomliga priser med tanke på hur många ip-nummer man kommer åt.
Vidare, hur pass bra allting annat viktigt är, är för tidigt för mig att uttala mig om.
Markus Lövdell, grundare: Actiweb
Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)