Hej! Jag undrar om det finns några länkkataloger som tillåter att man länkar tillbaka från en annan sida än den man får deras länk från?
Hej! Jag undrar om det finns några länkkataloger som tillåter att man länkar tillbaka från en annan sida än den man får deras länk från?
Det gör det säkert, nånstans, men en länkkatalog som kräver en länk tillbaka är inte värd att vara med i, så skit i den istället.![]()
Prova dig fram, jag kommer inte ihåg vilka, men så har jag gjort med flera stycken.
SEOBlogg||
Du kan bytte linker med min nettside:
Senast redigerat av Urban G den 2012-04-28 klockan 14:06. Anledning: regel 1
Här hittar du en bra lista över svenska länkataloger. http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7
De som uppfyller din önskan är dock inte särskilt markerade. När det gäller länkkataloger är www.1000lankar.com och www.svenskasajter.com mina favoriter.
Har båda dem! Hur många tycker du man ska skaffa? Jag tror jag har skrivit upp mig på 20 länkkataloger som under det kommande halvåret kommer bli aktiva. En ren spontan tanke jag har är att man kan skaffa lite då och då. Då det inte är skadligt. Det kan ju vara ett bra verktyg för att få en jämn ström av länkar in. Om man någon vecka har dåligt med länkar in, kan man ju använda sig av dem. Eller kommer de någon dag sluta verka/bara göra det sämre?
Sen har jag en annan tanke. För tillfället skaffar jag 3-6 länkar/veckan. Allt från kataloger, bloggar, hemsidor, artikelkataloger osv. Men om något år kommer jag inte kunna hålla på med att fixa så många länkar. Är det naturliga länkar som tar över sen? Hur många länkar är det naturligt att man får?
Länkkataloger är generellt ganska svaga länkar. Men det är bra att blanda in dem i sin länkprofil för att det ska se naturligt ut för Google.
Hur många naturliga länkar som är normalt varierar kraftigt mellan olika typer av sajter. Driver du en uppskattad sajt inom ett populärt område kan du få en länk om dagen, medan andra sajter får en naturlig länk i månaden. När du byggt upp en bra grund är det inte lika viktigt att bygga nya länkar i samma takt. Det beror såklart också på konkurrensen inom din nisch.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)