Ursprungligen postat av
Niklas Aronsson
Det tråkiga med Pingvinen är ju just att straffet man får av den är svårast att bli av med, och man kan inte göra en Reinclusion request. Man kan, men G bryr sig inte om den. Men om man tittar på vilken sorts sidor Pingvinen straffade så är det ju enbart sidor med mycket nyckelords ankartexter, internt och från inkommande länkar.
Hur har du blivit straffad? Är det hela domänen eller är det vissa sökord? Har du försvunnit helt, eller har du "bara" tappat ranking?
Läste länkarna som Jim delade med sig av, alla tre har bra information och är generellt nyttiga, men framförallt den första länken från Micrositemasters tycker jag att du ska titta på. De verkar ha många bra förslag på hur man kan få tillbaks sin site igen.
Ska sägas att den senaste månaden har ungefär 10 av våra 70 sidor fått olika sorters straff. 2 har varit "Pingvin-straff" och det är de enda 2 sajterna vi inte har fått tillbaks all ranking på efter våra justeringar.
Jag tror jag vet vad man ska göra för att inte straffas av Pingvinen, problemet är att sidor som redan har blivit straffade inte går tillbaks till sina ursprungspositioner även om man gör rätt förändringar, inte omgående i alla fall.
När det gäller de övriga straffen kan man ju snabbt fixa till det, göra en reinclusion, och få tillbaks all eller nästan all ranking på någon dag. Dessvärre verkar Pingvinen vara annorlunda där.