Forumet har legat nere nästan 2 dagar men är nu uppe igen (jag skickade en 503 header under tiden den var nere för att inte få negativ påverkan i Google).
Anledningen är att webbhosting.nu klantade sig. Under februari 2012 flyttade de sajten till en annan server men plötsligt för två dagar sedan så ändrade de i DNS och pekade mot det gamla IP-nummret som hade gamla filer plus nya extra bonusfiler av hackare. Och när jag ringde dem så hade de endast en supportkille som inte visste något och en annan vikarie som tekniker som inte heller visste något. De lovade att höra av sig när ordinarie support hade kommit tillbaka men jag har ännu inte hört något ...
Och när jag pekade tillbaka till det rätta IP-nummret så skickades forumet vidare till någon helt annan hemsida.
Så jag satte istället igång en ny VPS (nginx, php-fpm, apc + cloudflare) och flyttade över allting. Passade även på att uppgradera till senaste versionen av vBulletin. Forumet bör nu ladda snabbare än tidigare. Tog även givetvis över kontrollen av DNS. Detta skulle jag gjort för länge sedan. Mycket tid förlorades pga att vBulletin inte använder UTF-8(!!) så efter många timmars import av databas insåg jag att alla åäö hade ersatts med ? och fick göra om allting idag.
En del avatarer förlorades på vägen så jag tog beslutet att endast köra på Gravatar istället. Ladda upp en bild om du inte gjort det redan.
Meddela i tråden eventuella buggar och välkommen tillbaka.